Összefogás az innovatív közlekedésbiztonsági kutatás érdekében

goodyear

A Goodyear és a London School of Economics and Political Science (LSE) bejelentették együttműködésüket egy innovatív közlekedésbiztonsági projekt kapcsán, melynek keretében mélyebben megvizsgálják a közlekedők magatartását egész Európában, választ keresve arra a kérdésre, hogy a járművezetők hogyan befolyásolják egymás magatartását az utakon.

Az LSE Consulting által vezetett projekt célja, hogy egyedülálló empirikus felismerésekkel járuljon hozzá az Európában folyó közlekedésbiztonsági vitához. Az együttműködés újabb lépést jelent a Goodyear erőfeszítéseiben, hogy új statisztikákkal és kutatási programokkal járuljon hozzá a közlekedésbiztonsági vitához, amelyek nyomán ajánlásokat lehet majd megfogalmazni arról, hogyan kezeljük ezt a fontos társadalmi kérdést.

A Goodyear korábban végzett már felméréseket kezdő járművezetők (2012), járművezetést oktatók (2013) és kezdő járművezetők szülei körében (2014), melynek eredményeit a „Vezetés közben első a biztonság: A közlekedésbiztonság javítása kezdő gépjárművezetők számára” című fehér könyvben foglalták össze, melynek második kiadása 2014 novemberében jelent meg. A fehér könyvet megosztották a legbefolyásosabb szakpolitikusokkal és közlekedésbiztonsági szervezetekkel, ezzel segítve az európai utak biztonságosabbá tételére irányuló munkájukat.

Az LSE-vel közösen folytatott kutatási projekt részét képezi a járművezetők magatartásának 15 országra kiterjedő vizsgálata, amelytől azt várják, hogy új információkkal fogja megerősíteni a Goodyear régóta vallott elképzelését az élethossziglani tanulásról, mint a közlekedésbiztonság javításának alapjáról. A Goodyear kutatásainak és szakpolitikai ajánlásainak jelentős része, mint például a többfokozatú jogosítvány bevezetése, ezt a filozófiát támogatja.

Korábbi kutatásokból származó adatok a 25 év alatti járművezetőkről
· A fiatal vezetők 65 százalékának a figyelmét az autón belül ma több dolog vonja el, mint korábban bármikor
· A fiatal vezetők 40 százaléka hajlandó több kockázatot vállalni
· A fiatal vezetők 29 százaléka kevésbé fogja követni az oktatás során kapott tanácsokat
· A fiatal vezetők 29 százaléka szerint a vezetői oktatás nem ér semmit
· A járművezetést oktatók 76 százalék-a azt szeretné, ha a szülők jobb példát mutatnának a gyermekeiknek

Leave a Comment