Energiaköltség, hatékonyság és könnyű szerkezet a 64. Frankfurti Autószalon vezető témái. Újszerű akkumulátoros kísérleti autójával ehhez szól hozzá az Opel. A RAK e 100 kilométerenként egy euróba kerül, súlya a mai kisautók harmada és 120 km/órás csúcssebességre képes. Nagyon ígéretes darab.
A könnyű építésű RAK e térvázát műanyag borítás fedi, nagyon biztonságos, ugyanakkor olcsó a konstrukció. Az Opel tudatosan kerülte a drága különleges anyagokat, hogy minél többek számára tegye elérhetővé a villanyautózást.
A RAK e elnevezés azt a hangulatot idézi meg, amelyet Fritz von Opel keltett forradalmi, rakétahajtású járművével az elmúlt évszázad során. A szilárd üzemanyagú rakétákkal hajtott RAK 2 rekordjármű 228 km/órára katapultálta 1928-ban a cégalapító Adam Opel unokáját. Az „e” az elektromosságra és a kísérleti jellegre („Experimentalfahrzeug”) utal.
A két utast vitorlázó-repülőhöz hasonlóan egymás mögött elhelyező jármű karosszériája újra feldolgozható műanyag. Noha kompaktak a méretek, a pilótafülke-szerű üvegkupola jó térérzetet és körkilátást nyújt. A kényelmes beszállás érdekében automatikusan előrebillen a kupola, az első üléssel, a kormánnyal és a kartámasszal együtt. Ennek hatását fokozza, ha okostelefonnal, távolról vezérlik. A pedálsor és a kormánykerék a vezetőhöz állítható.
Látható futómű-elemek, mint a keréktárcsába integrált első tárcsafék vagy a motorkerékpárokéra emlékeztető hátsó lengőkar a sportos hatást fokozzák, a 600 milliméteres hátsó nyomtáv pedig az agilitást. A RAK e a fiatal, környezettudatos és technika iránt érdeklődő embereket szólítja meg, akiknek éppoly fontos egy villanyautó vagány kinézése, mint a jó energiamérlege.
A kereken három méter hosszú, 119 centiméter magas tanulmány minimális üzemköltséggel kínál emissziómentes közlekedést. Háromórás töltés után, egy eurós villanyszámlával akár 100 kilométert lehet megtenni! Ez a kis súly és homlokfelület, a csekély menetellenállás és a maximálisan hatékony elektromos hajtás érdeme. A fejenkénti energiaigény tized akkora, mint egy hagyományos, de takarékos kiskocsiban. A vezetőhelyen különleges kijelző mutatja az akku töltöttségét és a legközelebbi töltőállomás helyét, de itt a rádió és a fűtés, illetve a klíma kezelőfelülete is.
A sokféle opcionális tartozék, a bőséges szín-, anyag- és formaválaszték lehetőséget ad a RAK e egyéni alakítására. Figyelemfelhívó színpaletta képez erős kontrasztot a tetővel, amely éppúgy a fiatal vevőket célozza meg, mint a futurista fénydiódás lámpák. A RAK e 45 km/órára korlátozott változatával már 16 évesek is elkezdhetik autós pályafutásukat.
A mindössze 380 kilós RAK e harmadát nyomja egy mai kisautónak. 5,5 méteres fordulóköre ideális városi járművé teszi. Mivel pedig az Opel urbánus mobilitási stratégiájához hozzá tartozik az autópálya-alkalmasság is, a tanulmányautót 120 km/órás csúcssebességre és 13 másodperces gyorsulási időre tervezték. Az ehhez szükséges energiaráfordítás nagyon szerény: maximális sebességnél is csak 49 LE teljesítményt fejt ki a RAK e motorja. A tartós teljesítmény 14 LE, a nyomatékmaximum 58 Nm, a hasznos akkukapacitás 5 kWh, ami 100 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Ez 0,6 literes benzinfogyasztásnak felel meg. Így, feltételezett 10 000 kilométeres éves futás esetén az 525 kWh energiaigény fedezéséhez nem kell több mint egy öt négyzetméteres, 500 wattos napelem a garázs tetejére. Forrás: autoblog.hu