Kevesebb táblagép fogyott a világban

tablet

A második negyedévben 38,7 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon a leválasztható billentyűzetű hibrid gépeket is beleértve, ami 12,3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat hétfőn közzétett jelentéséből.

A negyedévben értékesített táblagépek túlnyomó részén, 65 százaléka, mint rendesen, most is Android operácós rendszer futott. Az értékesítési rangsorban a második, 26 százalékkal az iOS operációs rendszer állt, a fennmaradó részt pedig a Windows szerezte meg.

Az Android annak ellenére, hogy hagyományosan vezeti a listát, az üzleti célra alkalmas táblagépek felé forduló piaci érdeklődés miatt fokról fokra feladja részesedését a Windows operációs rendszer javára. Ugyanez az oka annak is, hogy az értékesített táblagépeken belül rohamosan növekszik a leválasztható billentyűzetes hibrid gépek aránya – mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC mobileszköz-piaci elemzője.

Az Android jelenleg nehezen tud versenyezni az iOS és Windows hibrid gépekkel, de izgalmas 12-18 hónap elé nézünk ebből a szempontból, mivel a Google is hamarosan bemutatja az Android multi-tasking alkalmazásokat támogató új verzióját.

A gyártók rangsorában az Apple vezeti a táblagéppiacot. A második negyedévben az Apple tízmillió táblagépet értékesített az egy évvel korábbi tizenegymillió után, részesedése azonban így is 25,8 százalékra emelkedett 24,9 százalékról.

A rangsorban második Samsung eladásai nyolcmillióról hatmillióra csökkentek, piaci részesedése pedig 18,2-ről 15,6 százalékra csökkent.

A Lenovo az idei második negyedévben is a tavalyival megegyező 2,5 millió táblagépet értékesített, ami az idén 6,6 százalék piaci részesedéshez volt elegendő 5,6 százalék után.

A Huawei 71 százalékkal 2,2 millióra növelte táblagépeladásait 1,3 millióról. Piaci részesedése így 5,6 százalékra emelkedett 2,9 százalékról.

Az amazon.com 1,6 millió táblagépet értékesített, 1208,9 százalékkal többet a 2015 második negyedévi 0,1 milliónál. Piaci részesedését négy százalékra növelte a korábbi 0,3-ról.

Az összes többi gyártó 16,4 millió táblagépet értékesített az idei második negyedévben, kevesebbet a tavalyi 21,3 milliónál. Piaci részesedésük 42,4 százalékra csökkent 48,2 millióról.

Leave a Comment