A tavaly július 1-jei indulás óta a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. országosan egységes közterületi mobilparkolási rendszerében 16,8 millió parkolási tranzakciót, 5,6 ezer HU-GO jegy-, és 1,1 millió elektronikus autópályamatrica-vásárlást hajtottak végre a felhasználók. A tranzakciók összértéke megközelíti a 11,5 milliárd forintot.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tapasztalatai is egyértelműen alátámasztják, hogy jelentős felhasználói igény van a készpénzkímélő parkolási szolgáltatásra. A társaság egy éve hat viszonteladóval indította el a rendszert, amely ma már 14 partner ügyfeleit szolgálja ki. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer egy év alatt 17,9 millió tranzakciót rögzített.
A fejlesztéseknek köszönhetően a mobilfizetési rendszeren keresztül a HU-GO viszonylati jegy és az autópálya matricák – köztük a megyei matricák – elektronikus megvásárlása is lehetővé vált, de az átparkolás problémáját is sikerült időközben megoldani.
Az országosan egységes közterületi mobilparkolási rendszer az indulás első üzleti évében mintegy 17 millió érvényes parkolási tranzakciót bonyolított le, amelynek összértéke több mint hétmilliárd forint volt. A rendszeren keresztül megvalósult e-matrica vásárlás száma 1,1 millió darab, értéke 4,2 milliárd forint volt.
A Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform (NEJP) az egész országra és a közforgalmú közlekedés minden formájára kiterjedő megoldást nyújt. A NEJP két pilot rendszere és ezek próbaüzeme várhatóan 2016. tavaszán valósul meg, az országos rendszer bevezetésének tervezett időpontja 2017. január 1. A rendszer felépítése, működési mechanizmusa, valamint a társaságnál rendelkezésre álló szaktudás azonban további intelligens városi megoldások bevezetésének lehetőségét is magában rejti. A Digitális Nemzet Fejlesztési Programban (DNFP) várhatóan a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-t jelölik majd ki az intelligens városi szolgáltatásokra vonatkozó technológiai platform rendszerszerű kidolgozására.