Egy sor új fejlesztés és beruházás révén tovább erősödik Magyarország és az Audi szövetsége – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az MTI-nek az autógyártó társaság igazgatóságának elnökével a bajorországi Ingolstadtban folytatott múlt csütörtöki megbeszélése után.
A Rupert Stadlerrel folytatott megbeszéléséről Szijjártó elmondta, hogy a magyarországi autóipar legjelentősebb szereplője tovább mélyíti együttműködését a győri Széchenyi István Egyetemmel, és ennek révén egy egészen „új dimenziót” jelentő, regionális kisugárzású felsőoktatási, kutatás-fejlesztési és mérnökképzési központ jön létre Győrben.
A győri Audi-üzemben is indul fejlesztés, amely a károsanyag-kibocsátás csökkentését célozza és a napenergia hasznosítására épül. Folyamatban vannak tárgyalások a gyár termelési kapacitásának bővítéséről is. A miniszter idén őszre ígért további „jó híreket”.
Magyarország és az Audi szövetségének erősítését egy több tízmilliárd forint nagyságrendű közlekedési infrastrukturális beruházás is szolgálja, amelynek során 2017 végéig az M1 autópálya győri keleti elkerülő szakaszának megépítésével tovább javul az Audi-gyár és az anyavállalat Volkswagen csoport pozsonyi gyártóbázisának logisztikai összeköttetése, és tehermentesebbé válik Győr forgalma.
A társaság a világ legnagyobb motorgyárát működteti Győrben, az üzemben tavaly történelmi csúcsot értek el: csaknem kétmillió motort állítottak elő, és az idei első fél évben is rekordot döntöttek, mind a motorok, mind az autók gyártásában növelni tudták a darabszámot.
Az Audi Magyarország legnagyobb exportőre, a társaság több mint 11 200 főt foglalkoztat Győrben, éves szinten 1,5 milliárd euró összegben vásárol termékeket és szolgáltatásokat magyar beszállítóktól. Az Audi folyamatos kapacitásbővítése nyomán a magyarországi járműipar termelése 2015 első hónapjaiban 14,6 százalékkal növekedett, és az ágazat már több mint 139 ezer embert foglalkoztat.