A fogyasztói termékekben használt csipkészletek gyártói mindeddig túl kicsinek tartották az autóelektronikai piacot, hogy komolyabban foglalkozzanak vele. Most azonban, amikor olyan óriásvállalatok, mint a Tesla, a Google és az Apple is egyszerre csaptak le erre a szegmensre azzal a szándékkal, hogy az autókat a lehető legnagyobb számban csatlakoztassák az internethez, a helyzet gyökeresen megváltozott – derül ki a Reuters piaci körképéből.
Mindez persze a piaci mozgásokra is serkentőleg hat. Az NXP hamarosan lezárhatja a Freescale 11,8 milliárd dolláros felvásárlását, amellyel letaszítja a Renesast a trónról az autóipari csipkészítők világranglistáján, és amely egyben válaszút elé is állítja a volt piacvezetőt.
Sajtóértesülések szerint a japán Renesasban az Infineon készül üzletrészt vásárolni.
A Reuters cikke szerint bár az autóiparban már szűkülnek a lehetőségek a komolyabb üzletekre, azok az autóelektronikai gyártók, amelyeknek nincs kapacitásuk új generációs termékekbe fektetni, még mindig labdába rúghatnak azzal, hogy egy új, tőkeerős tulajdonoshoz kerülnek.
Hasonló a helyzet a német-angol chipgyártónál, a Dialognál, amely ugyan az iPhone-ok energiamenedzsmenjéért felelős csipek gyártásából szép nyereségre tesz szert, mégis az autós és az ipari szegmensben való megjelenéssel kívánja diverzifikálni üzletmenetét. A Dialog ennek érdekében az amerikai Atmel megvásárlásáról kezdett tárgyalásokat.
Európában olyan cégek válhatnak akvizíciós célponttá, mint a Melexis, a Micronas, az Elmos vagy az AMS.
Az autós csipek piacának értéke 2019-re várhatóan eléri a 40 milliárd dollárt, az éves növekedés mértéke pedig hat százalék körül lehet a Gartner becslése szerint. Mindeközben a globális chippiac idén várhatóan 0,8 százalékkal 337,8 milliárd dollárra szűkül idén.
Egy évtizede az autóipar még nem volt szexi, most már az – jelentette ki Reinhard Ploss, a járműiparban használatos energiamenedzsment-csipek egyik vezető gyártója, az Infineon vezérigazgatója.
Az Infineon a következő esztendőkben nyolcszázalékos éves növekedést vár a járműipari megbízások terén.
A három legnagyobb európai csipgyártó, a német Infineon, a holland NXP és a francia-olasz STMicroelectronics, valamint a japán Renesas egyaránt széles bázissal rendelkező beszállítóknak számítanak, amelyek egyre komolyabb specializációval rendelkeznek a járművekben használt csipek piacán. Világviszonylatban e négy vállalat söpri be az autóipari csipekből származó éves bevétel mintegy felét.
Az autóelektronikai piacra olyan, korábban „csak” számítógépek és telefonok elektronikai beszállítóiként működő cégek próbálnak betörni, mint az Nvidia, a Qualcomm és az Intel. Ez utóbbi gyártó nemrégiben 16,7 milliárd dollárt fizetett a programozható csipeket készítő Alteráért.
Idén több mint 125 milliárd dollár értékben jelentettek be új üzleteket a félvezetőiparban, amely főleg annak köszönhető, hogy a jobb profittermelő képességű cégek egyre-másra vásárolják fel azokat a cégeket, akik nem tudják folyamatosan biztosítani a nagy összegű ráfordításokat a járműpiacon, az ipari és az adattárolási szegmensben használt új generációs csipekbe.
Elemzői előrejelzések szerint az autóipar a következő 10-15 évben is vonzó, komoly növekedéssel kecsegtető terület marad.
Az Infineon idén hárommilliárd dollárért vásárolta meg az International Rectifiert, de a cég továbbra is nyitott az egy-két milliárd eurós felvásárlások iránt.
Az utóbbi időben az új autómodellekben akár száz különböző elektronikai vezérlőpont is lehet, amelyek mindegyike speciális funkciókért felel a kormányzástól a fékezésig.