Egyre több fesztivál válik készpénzmentessé, idén 27 százalékkal, hétmillióra nőhet a kártyás tranzakciók száma a tavalyihoz képest a fesztiválokon a Festipay Zrt. készpénzmentes fizetési megoldásokat nyújtó cég várakozásai szerint.
A növekedés a fesztiválok számának emelkedéséből, valamint abból ered, hogy évről-évre nő a tranzakciók száma is.
A tavalyi tizenegy után idén már tizennyolc magyar és külföldi fesztiválon biztosít készpénzmentes fizetési szolgáltatást, fesztiválkártyát a társaság.
A készpénzmentesen, kártyával fizetők tíz-harminc százalékkal is többet költhetnek a fesztiválok alatt a készpénzzel vásárlókkal szemben. A fesztiválkártyák és az érintésmentes bankkártyák gyors terjedésének egyik fő oka, hogy használatukkal a fizetési tranzakciók a megszokott húsz-huszonöt másodperc helyett mindössze három-öt másodperc alatt lebonyolíthatók.
A társaság szerint a fesztiválkártya egyik előnye az érintésmentes bankkártyákkal összehasonlítva, hogy a fesztiválkártyával jobban kontrollálható a költés a rendezvény ideje alatt, mint ha egy folyószámla teljes összege rendelkezésre állna.
A tavaly novemberben, a Cardnet Zrt., valamint a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. által alapított Festipay rendezvények, fesztiválok számára nyújt teljeskörű, készpénzmentes fizetési megoldásokat a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt.
A Cardnet 2014-ben 1,7 milliárd forint nettó értékesítési bevételt és 79 millió forint üzemi eredményt ért el. A bevétel mintegy tíz százaléka származott a Festipay-ből.