Startup-angyal lett a játékos nevű magyar befektetőcsapat

 

Balogh Péter Baconsult (fotó: Baconsult)

A következő tíz éven belül akár tíz magyar startup is ezerfős világcéggé nőheti ki magát, ha teljesülnek Balogh Péter, alias Petya (iGO fejlesztő NNG társalapító) és Mázi Mária (Maja), a Baconsult (ejtsd: Békönsült) alapítóinak álmai. Ez a cég egy magyar startupokat segítő angyalbefektető vállalkozás, amelyen keresztül bő fél év alatt több mint száz startupper kért tőlük szakmai tanácsot.

Petya és Maja mára kiválasztották azt a tíz magyar startupot, amelyekkel együtt dolgoznak, akiket okospénzzel is segítenek. Okospénz alatt elsősorban saját sikeres cégépítői tapasztalataikból fakadó őszinte és bullshit-mentes szakmai tanácsadást értenek és csak másodsorban tényleges tőkebefektetést.

A Baconsult koncepciójának alapja, hogy minden általuk támogatott startuppal személyes és mély szakmai tanácsadói kapcsolatban állnak – elsősorban hozzáértésükkel segítik őket céljaik elérésében. Azon fiatal vállalkozások mellett, akikkel szerződéses kapcsolatban állnak, Petya és Maja szakmai tanácsokkal, iránymutatással segített további több, mint száz startupot, az elmúlt bő fél év során. Ez is bizonyítja, hogy van alapja ennek az újszerű mentoring szemléletnek. Volt olyan vállalkozás, akinek a termékét segítettek fejleszteni, volt, akinek a csapatát, de olyan is, akinek a teljes üzleti modelljét segítettek átalakítani az alapítókkal közösen. A Baconsult működésének ugyanis további fontos eleme, hogy Petya és Maja nem hoznak döntést a vezetők helyett, csak igyekeznek őket a megfelelő útra téríteni.

Ma száz induló startupból az első évben körülbelül hetven kipukkan, öt év után pedig legfeljebb öt-tíz marad még talpon. Mi, a saját tapasztalatainkból kiindulva már tudjuk, hogy milyen nehéz felállni az első nagy maflás után. Többek között ezt a tudást szeretnénk átadni a hazai startupoknak. Magyarországon még él az a szemlélet, miszerint a startupperek elsősorban csak fiatal, egyetemista srácok lehetnek. Azok a cégek, akikkel mi kapcsolatba kerültünk bizonyítják, hogy ez nem csak a nemzetközi piacon nem állja meg a helyét, de a magyar piacon is egyre színesebb a startup vállalkozók közössége – vallja Petya.

A Baconsult ott áll többek között a meseolvasást forradalmasító BOOKR Kids mellett, amely az első tabletre és mobilra letölthető, kifejezetten gyerekek számára alkotott mesekönyvtár applikációt fejlesztette ki. Az alkalmazás lényege, hogy interaktív mesekönyvekkel segíti az olvasástanulásban a kicsiket. Támogatják a céges hálózatkutatást és automatizált HR-mentoringot meghonosító CX-Ray-t, amelyről Hári Péter, a cég ügyvezetője azt mondta, világszerte a munkavállalók negyven százaléka küzd a kiégés ellen. A CX-Ray egy olyan szoftvert hozott létre, amely többek között abban segíti a HR-eseket és a vezetőket, hogy optimalizálhassák a szervezetben rejlő erőforrásokat. Petyáék a HR-gamifikációt és céges oktató játékokat fejlesztő Games for Business-ben és a HR-toborzást megújító Indivizióban is meglátták a lehetőséget.  Előbbi célja egy olyan hatékony vállalati tanulási rendszer megteremtése, melyben a tanulás nem feladat, hanem folyamatos játék, a napi rutin része. Utóbbi pedig elsősorban a HR-szakemberek válláról vesz le hatalmas terhet azzal, hogy olyan videóinterjúkon alapuló kiválasztási rendszert fejlesztett ki, amely minimalizálja az adminisztrációt és megkönnyíti a döntést. A Baconsult szárnyai alá vette továbbá a Logiscoolt is, mely új, kreatív módszerekkel tanítja a gyerekeket programozásra és a digitális írástudás elsajátítására.  Az oktatás mellett kifejlesztettek egy saját programozás oktatási platformot is, ami ezen a területen egyedi és hiánypótló.

Baconsultként mi az ő sikereikért dolgozunk – mondta Maja, a Baconsult társ-alapítója. A társaság célja, hogy tíz éven belül ezer fős világcéggé nőhessék ki magukat. Azért esett rájuk a választásunk, mert náluk adott az a csapat, ami a sikerhez szükséges.

A Baconsult mellett Maja és Petya legújabb saját startupjuk, a DreamJo.bs beindításába is rengeteg energiát fektetnek. Céljuk, hogy hatékonyabbá tegyék a toborzást a kis- és középvállalatok számára. Ez a kezdeményezés azon a felismerésükön alapul, hogy akár 3,5-szer többen jelentkeznek azokhoz a cégekhez, amelyek vonzóbb munkáltatói márkát mutatnak.

Tapasztalataik szerint a kkv-k a legritkább esetben rendelkeznek professzionális munkaadói márkával, aminek segítségével kiemelhetik előnyeiket és megkülönböztethetik magukat számtalan versenytársuktól. Ezért egy olyan módszertant és szolgáltatást építenek a DreamJo.bsszal, amely a kkv-k számára könnyen elérhetővé teszi a nagyvállalatoktól megszokott profi arculat és munkaadói márka kialakítását, annak minden előnyével együtt.

A DreamJo.bs célja sem más, mint hogy letarolja a nemzetközi piacot. Ezzel együtt, ha Petya és Maja álmai teljesülnek, tíz éven belül legalább tizenegy magyar startup hódítja meg a világot.

Leave a Comment