Sokan próbálkoznak fintech innovációval

financial

Az elmúlt években szinte felrobbant a pénzügyi technológiai (újabban: fintech) szektor, amiből természetesen a biztosítók sem szeretnének kimaradni. A fintech innováció érdekében számos módszert bevetnek a társaságok, így szeretnék elérni ugyanis, hogy szolgáltatásaik a lehető leginkább személyre szabottak legyenek, és versenyelőnyre tegyenek szert a hagyományos biztosítókkal szemben. A KPMG elemzése szerint ehhez nem biztos, hogy feltétlenül a biztosítók tulajdonában kell legyen a szükséges technológia.

Az, hogy a technológia segítségével javítani lehet a felhasználói élményt és az üzleti teljesítményt, nem teljesen új gondolat a biztosítási piacon, ugyanakkor a biztosítási technológia iránti verseny az utóbbi időben meglehetősen kiélezetté vált. A biztosítók, bankok, magántőke- és kockázati tőke társaságok mind azért küzdenek, hogy övék legyen a „következő nagy dobás” a biztosítási piacon, amihez gyakran fintech startupokkal is együttműködnek, tőke biztosítása, partnerség, kapcsolatok biztosítása vagy coaching formájában.

Egyre több biztosítótársaság dönt úgy, hogy saját technológiai inkubátort, vagy kockázati tőkealapot hoz létre, felismerve, hogy meglévő vállalati struktúrájuk nem biztos, hogy megfelelő ahhoz, hogy új biztosítási technológiai ötletek szülessenek benne.

A csoport szinten létrehozott laborok szintén előnyösek lehetnek a KPMG szerint, hiszen csökkenthetik az új ötletek bevezetésekor jelentkező zavarokat, valamint azt a kockázatot is, hogy egy biztosítótársaság esetleg inkább a meglévő üzletvitel mellett áll ki, egy hosszú távú változás helyett. További előnye a csoport szintre emelésnek, hogy a szervezetek gyakran rövid távú pénzügyi nyomás alatt vannak, míg csoport szinten nagyobb autonómiát kaphat a biztosítási technológiák fejlesztése – állítja a tanácsadó cég.

Más biztosítók úgy próbálnak meg közelebb kerülni a fintech innovációhoz, hogy befektetőként támogatják az ilyen induló vállalkozásokat. Ausztráliában például helyi pénzügyi intézmények hoztak létre egy fintech hub-ot, Stone and Chalk néven, amelyben számos nagy biztosító is részt vesz.

Számos biztosító most kezdi felülvizsgálni a biztosítási technológiai befektetéseit. A KPMG az ügyfeleivel folytatott beszélgetéseiből azt szűrte le, hogy sokan most próbálják megtalálni a legjobb modellt, a legjobb tulajdonosi struktúrát, ami nyilván attól függ, hogy mit akar elérni a befektetéssel a biztosító.

A KPMG tapasztalatai szerint a multi-stratégia azért is lehet jó megoldás, mert a piac nagyon gyorsan változik, az igazán jó ötletek pedig teljesen eltérő forrásból származhatnak, ezért azok a biztosítók, akik minden pénzüket és erőfeszítésüket egy vagy két kezdeményezésbe fektetik, nem biztos, hogy alkalmazkodni tudnak majd a piac változásaihoz.

Leave a Comment