Rekordévet zárt az Audi

Audi Annual Press Conference 2016 (foto: Audi.com)

A nehézségek ellenére rekordeladással és árbevétellel zárta a tavalyi évet az Audi AG – jelentették be a konszern vezetői csütörtökön a szokásos éves sajtótájékoztatón.

Tavaly összesen 1,8 millió autót értékesített az Audi világszerte, amely 3,8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eredményt. Az autóipari konszern árbevétele 58,4 milliárd euró volt, amely 8,6 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest. Az értékesítés költségei 4,9 millió euróról 5,8 millió euróra nőttek az új piaci bevezetések miatt, a konszern pénzügyi eredménye ugyanakkor 448 millió euróval alacsonyabb volt a 2014-es 841 millió eurónál. A társaság adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 5,991 milliárd euróról 5,284 milliárd euróra csökkent 2015-ben.

Az Audinak tavaly Európában és Kínában is sikerült megtartania piacvezető szerepét a prémium szegmensben.

A vállalat operatív eredménye 4,8 milliárd euró volt. A különleges hatásoktól megtisztított operatív eredmény 5,134 milliárd euró volt, amely nagyjából megegyezik a 2014-es 5,150 milliárd euróval. A vállalat árbevétel-arányos nyeresége 8,8 százalék volt, szemben a tavalyelőtti 9,6 százalékkal. Az Audi vezetői ugyanakkor hangsúlyozták, ez az arány a stratégiailag megcélzott nyolc és tíz százalék közötti sávban mozog.

Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a dízelbotránnyal kapcsolatban sajnálatát fejezte ki, egyben hangsúlyozta, a jövőben az egyik legfontosabb üzleti elvük az őszinteség lesz – ennek érdekében pedig mindenre kiterjedő vizsgálatot végeznek a vállalatnál. Az Audinál jelenleg már dolgoznak a közlekedési hatóság által jóváhagyott műszaki megoldásokon – ezzel a tervek szerint az év végére fognak végezni.

Tisztázni kell, hogy mi történt, egyben megoldást kell a találni a problémára – szögezte le Stadler. A botrányban érintett motorok kilencven százaléka négyhengeres, kétliteres TDI motor, amelyek szoftverfrissítést kapnak. A maradék tíz százalék 1,6 literes TDI motor, amelyek hardverét és szoftverét frissíteni fogják.

A háromliteres V6-os TDI motor Európában megfelel a követelményeknek, az Amerikai Egyesült Államokban pedig nemrég mutattak be egy műszaki megoldást, amelyet azonban a hatóságoknak még jóvá kell hagyniuk.

Rupert Stadler hangsúlyozta, az amerikai kereskedők fontosak az Audinak: negyven városban háromszáz kereskedővel, és azok 11 ezer alkalmazottjával vannak kapcsolatban. Az amerikai kereskedők 2008 óta több mint egymilliárd dollárt fektettek be az Audiba, és 2020-ig hasonló összegű befektetést terveznek. Az amerikaiak a botrány ellenére is bíznak az Audiban, hiszen 2016-ban ezt választották a legjobb autómárkának.

Stadler tájékoztatása szerint októberben kezdik meg a termelést Mexikóban, amely a legfontosabb növekedési pont lesz a kontinensen a márka számára.

Bár 2015 a kihívások éve volt, mégis sikeres évet zártak. Oroszországban a politikai válság, Kínában a gazdasági hullámvölgy okozott nehézségeket, de a világ több mint hatvan piacán 72 rekordhónapot tudhat maga mögött a vállalat.

Axel Strotbek, az Audi AG pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tagja arról beszélt, hogy a vállalat legnagyobb értékesítési régiója továbbra is az Amerikai Egyesült Államok, ahol az egység eladások 11 százalékkal nőttek, és ezzel az elmúlt öt évben megduplázták az eladásokat. Európában és Kínában pedig megerősítették pozíciójukat.

Az idén több mint hárommilliárd euró értékben terveznek befektetni tárgyi eszközbe, nagy hangsúlyt fektetve a műszaki innovációra és az új modellekre.

Tovább bővítik a Q-modellek kínálatát, az idén összesen húsz új és átdolgozott modellel lépnek piacra.

Thomas Sigi, az Audi AG igazgatóságának személy- és szociális ügyekért felelős tagja elmondta, hogy a vállalat több mint tíz százalékkal szeretnék növelni a szakképzési helyek számát, hogy fedezni tudja a szakember igényt, emellett Németországban 1200-zal szeretnék növelni a foglalkoztatottak számát.

Az Audi AG világszerte 85 ezer embert foglalkoztat, 60 ezret Németországban.

Az Audi 2025-ig különböző elektromos modelleket is bevezet a piacra. A termelés 2018-ban indul Brüsszelben. A következő években nagy hangsúlyt fognak fektetni a kutatás-fejlesztésre a Volkswagen csoporton belül – mondta Stadler.

Az éves sajtótájékoztatón bemutatták az új Audi SQ7-et. A nagy teljesítményű dízel szabadidő autó motorját Győrben gyártják majd, a jármű teljes vezetéstámogató rendszerrel rendelkezik.

Leave a Comment