ÚJ VAPIANO BUDAPESTEN, A MOM PARKBAN
Tovább terjeszkedik Budapesten a fresh casual dining egyedülálló magyarországi képviselője, a Vapiano. Az összetéveszthetetlen stílusáról és eredeti olasz ízeiről ismert nemzetközi hálózat a MOM Park bevásárlóközpontban nyitja meg 2011. november 3-án legújabb, Budapesten immár harmadik, látványkonyhás éttermét. A belvárosi Fashion Street és az izgalmas építészeti megoldásokkal operáló óbudai étterem után most először várja majd vendégeit a Vapiano egy bevásárlóközpont falain belül. A választás nemhiába esett a MOM Parkra, hiszen a bevásárlóközpont, annak látogatói, az ott található irodák, a kapcsolódó szolgáltatások azt a minőséget képviselik, ami a cég stratégiájának és üzleti filozófiájának alappillére, azaz a prémium minőséget. A legfelső, de szabadtéri terasszal is rendelkező szinten, 511 m2-en megnyíló Vapiano a már eddig megismert és bevált módon szolgálja ki látogatóit. A chip-kártya rendszernek köszönhetően, amelyre rendelés közben kerül rá a fogyasztás, az odalátogatók tülekedés nélkül válogathatnak, majd távozáskor egy összegben fizethetnek.
FRESH CASUAL DINING
A Magyarországon egyedülálló fresh casual dining koncepciójának kialakításával a Vapiano alapítói egy olyan éttermet hoztak létre, ahol minden egyes vendég egyéni igényeit képesek kielégíteni. Az éttermekben nincs „dress code”, nem kell feltétlenül asztalt foglalni és a hangosan nevető vagy csevegő vendéget sem inti senki csendre – éppen úgy, mintha egy barátja házában vacsorázna. Köszönhetően az izgalmasan interaktív látványkonyhának a Vapianisti (így nevezik a Vapiano „lelkét”, személyzetének tagjait) minden egyedi kívánságnak eleget tud tenni a kért étel elkészítése közben, és mindezt a vendégek saját szeme láttára.
INNOVÁCIÓ, RUGALMASSÁG, ÉLVEZET
A minőség, a frissesség és az áttekinthetőség kiemelt figyelmet élveznek a Vapiano éttermekben. Éppen ezért minden egyes étel helyben, kézzel és szívvel készül. Kérjen akár a vendég egy tizenegyedik fajta tésztát, mártást, dresszinget vagy édességet, a látványpult mögött sürgölődő szakácsok elkészítik az egyedi kívánságokat is. A chip-kártya rendszer is a vendég saját elképzeléseinek valóra váltását támogatja. Belépéskor minden vendég kap egy kártyát, amelyre az kerül rá, amit fogyaszt, legyen az étel vagy ital. Ennek vitathatatlan előnye a rugalmasság, hiszen így nincs időhöz kötve a tartózkodása sem. Vagyis a Vapiano ideális lehetőséget biztosít azok számára, akiknek fontos a flexibilitás, ugyanakkor nem szeretnének lemondani az ételek nyújtotta élvezetekről sem.
MEDITERRÁN KÖRNYEZET
Mint maga a mediterrán életérzés, a Vapiano éttermek dizájn megoldásainak is a kommunikáció képezi az alapját. A hosszú tölgyfaasztalok, a bár és a lounge rész, mind-mind arra csábítja az étterem vendégeit, hogy helyezzék magukat kényelembe és nyugodtan csevegjenek, akár egy csésze kávé mellett, akár így indítva el egy kellemesnek ígérkező estét. Matteo Thun milánói építész tervezte a Vapiano dizájnját és berendezését. A tiszta formák, a tölgyfa asztalok, a meleg fények teremtik meg a stílusos, szinte tapintható, belélegezhető mediterrán légkört. A dizájn egyik leghangsúlyosabb része minden étteremben az a 100 esztendős olajfa, amely közvetlenül Olaszországból érkezik és amelyik kizárólag a most nyíló étterem számára lett kiválasztva. Mindemellett a MOM Parkban nyíló Vapiano étterem polcairól sem hiányozhatnak a friss, élő fűszernövények, amelyekkel a vendégek bátran színesíthetik, ízesíthetik saját ételeiket.
NEMZETKÖZI SIKEREK
A „gyorsan frisset” koncepció egyre népszerűbb világszerte, legyen szó akár Európáról, az Egyesült Államokról vagy a Közelkeletről. Ennek köszönhetően ma már, mint 99 Vapiano étterem működik 24 országban, éttermenként 50-80, javarészt teljes munkaidős alkalmazottal.
HAZAI TÁVLATOK
A budapesti két étterem havonta közel ötvenezer vendéget szolgál ki, mely a MOM Parkkal kiegészülve akár 80 ezerre is nőhet. A cég egy éven belül tervezi a negyedik fővárosi étterem megnyitását is, a vidéki terjeszkedés azonban még néhány évet várat magára. Az egyenként nagyságrendileg egymillió EUR beruházást igénylő éttermek a válság ellenére is nyereségesen üzemelnek, bár a befektetések megtérülése – a német minőséget a magyar gazdasági környezetben is fenntartva – lassabb, mint Európa nyugati felében.