A TDK konszern tagjaként működő EPCOS Kft. a Suli Művek Program részeként átadta Szombathelyen Magyarország első 3D technológiával felszerelt általános iskolai csúcslaborját.
A speciális eszközök új dimenziókat nyitnak meg mind a természettudományok, mind a művészettörténet, rajz, történelem és informatika általános iskolai oktatásában. A háromdimenziós oktatási eszközök bevezetésére Magyarországi általános iskolában először Szombathely egyik legnagyobb munkáltatója, az EPCOS oktatás-támogató fókuszú társadalmi felelősségvállalás programjának köszönhetően kerülhetett sor.
A huszonkilenc éves magyar feltaláló, Rátai Dániel által kifejlesztett Leonar3do eszközeit a magyar oktatásban eddig csupán néhány egyetemen alkalmazták. A 3D megoldást a nemzetközi piacon olyan neves intézményekben használják, mint az amerikai Stanford és a Columbia Egyetem, de Európában is számos patinás – osztrák, német és svédországi – iskola alkalmazza ezeket az eszközöket. Mivel a Leonar3do virtuális valóság 3D-eszközeinek telepítése jelentős beruházást igényel, ezért nagyvállalati támogatásra volt szükség. Az EPCOS segítségével Magyarországon elsőként Szombathely legnagyobb általános iskolájában, a Paragvári Utcai Általános Iskolában jöhetett létre egy 3D technológiával felszerelt tanterem. A példaértékű projekt megvalósulását teljes egészében az EPCOS Elektronikai Alkatrész Kft. finanszírozta.
A szemléltető oktatás egészen újszerű perspektívákat nyit a természettudományos tárgyak oktatásában. A diákok a virtuális valóság (VR) eszközeinek segítségével fedezhetik fel a reáltárgyak világát.
A vállalat a középfokú oktatás szintjén a Szombathelyi Műszaki Szakközépiskolával együttműködve vesz részt a helyi automatikai technikus képzésben. Ezen felül a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ alapító tagjaként kiemelkedő és aktív szerepvállalásával hozzájárult ahhoz, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetemen 2015-ben elinduljon a helyi nagyvállalatok és az egyetem együttműködésében a szombathelyi gépészmérnök-képzés.
A magas minőségű műszaki szakképzéshez és mérnökképzéshez elengedhetetlen, hogy a képzésben résztvevő diákok a természettudományos tárgyak terén biztos alapokkal rendelkezzenek. Az EPCOS Suli Művek Program célja, hogy a diákok már az alapképzésben megszerezzék azokat az ismereteket, amelyekre a műszaki oktatás további szintjei épülnek.
A Paragvári utcai iskolában létrehozott csúcslabort egy teljes osztály egyidejű oktatására lehetőséget biztosító Leonar3Do 3D-s munkaállomásokkal, VR-eszközökkel, valamint 3D-s monitorokkal szerelték fel. A rendszer egy tanári szettet és egy nagyméretű háromdimenziós projektort is magában foglal. A Leopoly rendszernek köszönhetően pedig az iskola tanulói és tanárai a 3D-s oktatási környezetben kapott és kiadott feladatokat otthon is elérhetik, elvégezhetik, ellenőrizhetik, fejleszthetik.
Az EPCOS Suli Művek Program részeként felszerelt 3D-s általános iskolai csúcslaborban a diákok a természettudományos tárgyak, vagy éppen a művészettörténet tananyagaihoz új, élményszerű feladatokat kaphatnak, így a tanulási folyamat nem szükségszerű és kötelezően megoldandó feladatokra, sokkal inkább egy felfedező játékra hasonlít. Az élményalapú oktatás megduplázhatja az oktatás hatékonyságát. A diákok érdeklődését olyan eszközökkel keltik fel, amelyeket magyarországi általános iskolában ezt megelőzően sehol nem használtak még.
A munkaerő-utánpótlás támogatását célzó EPCOS Suli Művek Program kiválóan illeszkedik a vállalat húszéves történetének legnagyobb volumenű fejlesztéséhez, amelyet 2013 év végén jelentettek be Szombathelyen. A társaság mintegy 10,5 milliárd forint értékű beruházás keretében egy korszerű ingatlan-komplexumban fejleszti további két szombathelyi telephelyét, és a fejlesztés részeként új munkahelyeket is teremt, valamint a kutatás-fejlesztési részleg ismét tovább bővül. A K+F terület helyi munkavállalókkal történő erősítése kiemelt cél a szombathelyi vállalaton belül.
Forrás: IP