MagyarBrands díjat nyert a Família tészta

Familiateszta

A Família tészta fogyasztói márka idén elnyerte a MagyarBrands díjat. A MagyarBrands Szakértői Bizottsága immár hatodik éve díjazza az általuk jelölt, illetve a pályázati rendszer során, valamint a GfK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján a kiválasztott magyar vonatkozású márkákat.

A Famíliatészta Kft. részére, a KutatóCentrum által végzett reprezentatív fogyasztói felmérés szerint márkaismertség tekintetében a magyarországi gyártók közül a Família tészta a három legismertebb márka közé tartozik. Az ezer fő megkérdezésével készült kutatás eredménye a pályázat része volt, ami bizonyára hozzájárult a díj elnyeréséhez. A szempontok figyelembevételénél idén a bizottság először a tulajdon, a foglalkoztatás és az identitás alapján választotta ki az értékelésben szereplő brandeket, majd ezután határozta meg a márkaérték pontszámát.

A 43 főt foglalkoztató, magyar tulajdonú családi vállalkozás 45-féle száraztésztájával az egyik legnagyobb termékportfolióval rendelkező szereplő a hazai száraztészta piacon. A társaság igyekszik megőrizni a magyar hagyományokat, a régi idők házi ízeit és formáit, de emellett az innovatív termékfejlesztés sem idegen a kft.-től – példa erre a kalciummal és D-vitaminnal dúsított tészta, valamint a Sporttészta.

A KutatóCentrum a felmérésben azt vizsgálta, hogy a magyar lakosság a megadott listából mely hazai tésztamárkákat ismeri, melyekről hallott leggyakrabban, melyeket fogyasztja, vásárolja rendszeresen, milyen tésztafogyasztási szokásokkal rendelkezik. Az eredmények alapján,

a magyarok 68 százaléka fogyaszt legalább heti rendszerességgel tésztából készült ételeket, korosztályra való tekintet nélkül.

A fogyasztás gyakorisága nemtől és kortól független, azonban a lakóhely szerinti bontásban nagy különbségek vannak: míg a fővárosiak alig több mint fele, a kisvárosban vagy falvakban élők közel háromnegyede fogyaszt legalább hetente valamilyen tésztából készült ételt.

A hazai gyártók közül a Família tészta márkaismertsége 45 százalék, és a 36-49 évesek körében az országos átlagot meghaladó népszerűségnek örvend. A felmérés szerint a nők jóval tájékozottabbak a tésztagyártók tekintetében, mint a férfiak.

A megkérdezettek nagy részének fontos, hogy jó minőségű termékeket vásároljanak és fogyasszanak, a többség, ha teheti, magyar gyártók termékeit vásárolja. A termékek széles skálájának köszönhetően tízből négy megkérdezett ma már úgy gondolja, hogy a tészták is lehetnek egészségesek, bár ez a felfogás is nagy eltéréseket mutat a városiak és a falvakban élők között: míg minden második budapesti lakos ért egyet ezzel az állítással, addig a falvakban élők alig több mint egyharmada gondolja úgy, hogy egy tésztaétel is lehet a reformkonyha állandó eleme.

A Famíliatészta Kft. száraztésztái idén már a második díjat nyerte el: márciusban a Vitale termékcsalád Az Év Terméke Díj 2015 elismerést kapta.

Leave a Comment