Már kaphatók a Souldrops elnevezésű, egy új magyar startup által gyártott mosó- és tisztítószerek. A száz százalékban hazai tulajdonú vállalkozás fiatal kutatóinak és tulajdonosainak célja, hogy megfizethető áron magas hatékonyságú és környezetkímélő tisztítószereket biztosítsanak a magyar családok számára.
A startup mögött álló, MFB Csoporthoz tartozó, állami tulajdonú, Hiventures kockázati tőketársaság célja, hogy európai uniós és saját forrásból inkubációs, magvető és korai (startup) befektetési fázisokat támogasson, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozásokba történő tőkebefektetéseivel és a jövő innovatív vállalkozóinak támogatásával hozzájáruljon a hazai startup innovációs ökoszisztéma létrejöttéhez, folyamatos és fenntartható fejlődéséhez. A társaság ennek érdekében nem csak részt vesz az innovatív mikro vállalkozások üzleti koncepciójának kialakításában, de kiterjedt mentorhálózatot és szakmai támogatást biztosít számukra – ahogy ez a Souldrops esetében is történt.
„Amellett, hogy örülünk, hogy egy társadalmilag is hasznos magyar vállalkozás fejlődésében vehetünk részt, pénzügyi befektetőként komoly üzleti elvárásokat is megfogalmaztunk az induló vállalkozással szemben. Terveink szerint a Souldrops néhány év alatt el fogja érni az egyszázalékos piaci részesedést, és működésének második évében üzemi profitot fog termelni” – mondta Kisgergely Kornél, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.
Megengedhető ár, kiemelkedő minőség. Ezt ígérik a Hiventures tőkebevonásával megvalósuló projekt új, száz százalékban magyar tulajdonosokból álló startup munkatársai. A hosszú kutatás és fejlesztés után gyártásba került új tisztító- és mosószercsaládot tervező fiatalok (Gyimóthy Gábor környezetvédelmi és vegyipari kutatómérnök, Bóna Richárd és Lukács Ádám közgazdászok) kutatási környezetükben már több mint egy évtizede dolgoznak együtt különböző műszaki és vegyipari fejlesztési feladataik ellátásában, nagynevű termékek receptúráján, háztartási finom vegyi áru fejlesztésén valamint számos, környezetvédelem különböző területeit érintő megoldások megtalálásán.
Az új termékek egyelőre csak Magyarországon, de a tervek szerint ősztől a visegrádi négyek országaiban, azaz Magyarország mellett, a Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában megtalálható üzlethálózatokban is kaphatóak lesznek. A lakossági piacra történő belépéskor a termékpaletta fókuszába az univerzális mosógél és az ahhoz javasolt három különböző illatú öblítő került.