A Magyar Suzuki Zrt. részvényeseinek közgyűlése úgy döntött, hogy 156 millió euró értékű tőkecsökkentést hajt végre a társaságnál, vagyis harminc százalékkal csökken a zrt. jegyzett tőkéje.
A cég közleményében hangsúlyozta: a lépés semmilyen módon nem befolyásolja a magyarországi termelést, a Magyar Suzuki Zrt. továbbra is erősen túltőkésített marad, a Suzuki Motor Corporation (SMC) pedig hatékonyan tudja felhasználni a magyar cégnél felhalmozott holt tőkét.
Az SMC világszerte hárommillió autót gyárt évente, a magyar cégnél több mint húsz év alatt felhalmozódott tőke átcsoportosításával más gyáregységeiben kíván fejlesztéseket megvalósítani.
A tőkecsökkentés után is erősen túltőkésített marad a Magyar Suzuki Zrt., a saját tőke bőven a mérlegfőösszeg ötven százaléka fölött marad, ami ebben az ágazatban kiemelkedő likviditást jelent.
A tőkecsökkentés arányosan érinti az eredménytartalékot, a tőketartalékot és a részvények értékét, és összességében harminc százalékkal csökkenti a társaság jegyzett tőkéjét. A jegyzett tőke 302,9 millióról 212,8 millió euróra csökken úgy, hogy az eredménytartalék 218,3 millió euróról 153,4 millió euróra, a tőketartalék pedig 4,6 millióról 3,25 millió euróra mérséklődik. Mindezek eredményeként a társaság saját tőkéje 156 millió euróval csökken, miközben részvényeinek névértékét 37 euróról 26 euróra szállítják le. A társaság befektetett tőkéje a tranzakció után is csaknem tízszerese marad az eredeti tőkebefektetés értékének.
A Magyar Suzuki közleményében rámutatott: szabad eszközök, azaz holt tőke átcsoportosításáról van szó, ezért a pénzügyi művelet semmilyen formában nem érinti a cég tevékenységét, sem likviditását vagy forgótőke-ellátottságát.
Az esztergomi üzem továbbra is a cégcsoport egyik büszkesége, amely a cég történetében először gyárthat külföldön személygépkocsit a japán piacra. A Magyar Suzuki Zrt. az SX4 S-CROSS és a Vitara gyártásakor is több százmillió eurós beruházást valósított meg, a futó projektekhez szükséges fejlesztésekre pedig továbbra is elegendő tartalék áll rendelkezésre. A társaság jelenleg két műszakban termel, és három modellt állít elő. Ezek közül az új Vitarából – komoly világpiaci siker és növekvő kereslet esetén – a mainál lényegesen nagyobb gyártási darabszámra is szükség lehet, ám ezt a gyár saját kapacitással, akár pluszműszak beállításával képes kielégíteni.