Kiderült mi a vállalati hatékonyság titka

Werner von SiemensHazai vállalatok hatékonyságnöveléssel kapcsolatos gyakorlatát vizsgálta a Siemens Zrt. és a Figyelő gazdasági hetilap kezdeményezésére a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete. A kutatás eredményeiből kiderül: iparágtól függetlenül léteznek olyan általános megoldások, amelyek érvényesítésével a hazai cégek növelhetik hatékonyságukat. A kutatáshoz kapcsolódóan a Siemens 2015-ben is meghirdeti a Werner von Siemens Hatékonysági Díjat.

A 2015-ben második alkalommal kiírt Werner von Siemens Hatékonysági Díjjal a Siemens célja, hogy összegyűjtse és bemutassa azokat a projekteket, intézkedéseket, amelyekkel a hazai szervezetek igazoltan növelni tudták hatékonyságukat. „Számos jó gyakorlat bizonyította: van igény rá, hogy a vállalati hatékonyságról beszéljünk és bemutassuk a legjobb hazai fejlesztéseket” – mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a vállalat budapesti sajtótájékoztatóján.

A Siemens a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézetével közösen kvalitatív kutatás keretein belül vizsgálta, hogyan növelheti egy hazai cég a hatékonyságát. A kutatás során az egyetem szakemberei több mint 25 iparági szegmens vezető vállalatát keresték fel, náluk mintegy hatszáz fővel – köztük száz vezető beosztású munkatárssal – készítettek interjút.

„A korábbi kutatások többségével szemben nem az általános, múltbeli jó gyakorlatra koncentráltunk, hanem arra, hogy minél sokszínűbb, egyéni értelmezések megismerésével olyan konkrét megállapításokat tudjunk megfogalmazni, amelyek segítik a hazai cégeket hatékonyságuk növelésében” – mondta el Szabó Zsolt Roland, a Corvinus Vezetéstudományi Intézetének egyetemi adjunktusa.

A kutatás eredményei azt támasztják alá, hogy a legjobbak:
– folyamatosan tenni akarnak és csak a legjobbal elégednek meg, ezért rendkívül versengőek;
– kitartóak, végigviszik az elképzeléseiket;
– céljaik eléréséhez külső segítséget is igénybe vesznek, amennyiben saját erőforrásaik nem elegendőek;
– időben felismerik a változásokat és aktívan befolyásolják a környezetüket;
– képesek az újításokat és a változásokat szervezetileg is lekövetni.

A megújulási képessége ugyanakkor nem szektor specifikus: bármely területen elérhető hatékonyságnövekedés, nincsenek eleve elrendelten innovatív iparágak

„A sikeres vállalatoknak eredeti ötletekre és egy jól képzett csapatra van szükségük ahhoz, hogy saját tevékenységüket hatékonyabbá szervezzék. A Siemens célja, hogy partnereit ebben támogassa, hozzájárulva ezzel a hazai szervezetek és a magyar gazdaság versenyképességének további erősítéséhez” – tette hozzá Dale A. Martin, a Siemens elnök-vezérigazgatója.

A Werner von Siemens Hatékonysági Díjra 2015. augusztus 31-ig pályázhatnak a vállalatok, intézmények vagy szervezetek.

Leave a Comment