A nagyobb vállalatok számítanak komolyabb innovátornak, a szektorokat nézve pedig az ipar és a szolgáltató szektor viszi a prímet.
A K&H innovációs indexének második mérése, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevételű magyar cégek fejlesztéseit és fejlesztési terveit térképezte fel. A K&H innovációs indexe 28 pontot ért el az idei második félévben, ami 3 ponttal elmarad az első féléves eredménytől – ismertette kutatásának eredményét a bank.
A nagyobb vállalatok számára a legfontosabb az innováció: a négymilliárd forintnál nagyobb árbevételű cégek innovációs indexe 38 pont lett, magasabb a 28 pontos átlagnál, míg a kisebb, háromszázmillió és egymilliárd forint közötti forgalmat bonyolító vállalkozások innovációs indexe 25 pont, ami jelentős csökkenést mutat az első félévi 31 ponthoz képest.
Az innovációra az átlagnál fogékonyabbak az iparban és a szolgáltatási szektorban érdekelt cégek.
Bár a járvány okozta sokk utáni újraindulásban és a hosszú távú tartós növekedésben egyaránt megkerülhetetlen lenne az innováció, a magyar vállalkozások enyhén szólva is visszafogottak ezen a téren – tették hozzá a felmérés eredményének ismertetőjében.
A második félévben a vállalatok negyedének, 24 százalékának fontos a digitális átalakulás, ez jóval elmarad az első félévben mért 36 százalékos aránytól. A cégek 34 százaléka hajtott végre jelentősebb digitális fejlesztést a szoftverek, a távmunka támogatása, az automatizáció, a big data vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása érdekében, ez pedig 7 százalékpontos csökkenés az első félévben mért 41 százalékhoz képest.
Az indexhez készült kutatás 360, a magyar magánszektor 32 ezer vállalatát reprezentáló, 300 millió forintot meghaladó árbevételű céget kérdezett meg a megvalósított innovációs fejlesztésekről, jövőbeni terveikről, valamint a digitális megoldásokról.