A mobil eszközöknek komoly szerepe van egyes biztosítók informatikai fejlesztési stratégiájában, némelyiküknél már évekkel ezelőtt megindult a mobilforradalom.
A nehéz gazdasági helyzet a biztosítók IT-területeinek költségvetését sem hagyta érintetlenül, ráadásul a törvényi megfelelés is sok erőforrást foglalt le a területen. Néhány biztosító ugyanakkor a jövőbe fektetve, innovatív megoldásokat vezetett be az informatika területén – hangzott el a Portfolio.hu Biztosítás 2013 konferenciáján.
Kenesei János (Magyar Posta Biztosító), Végh István (Allianz Hungária) és Vereczki András (Aegon) kerekasztal beszélgetésén elhangzott, hogy az IT-költségek visszavágása akkor hatékony, ha a vállalat értékteremtő képessége emiatt nem romlik. Az Allianz 2009 és 2013 között egy óriási racionalizálási és konszolidációs folyamat részeként az IT-költségeket 8 milliárd forintról 4 milliárd forintra szorította le oly módon, hogy a vállalat szolgáltatási színvonala drasztikusan növekedett – mondta Végh István.
A Posta Biztosító ezzel szemben egy relatíve stabil költséghányaddal működteti az informatikát, körülbelül 10-20 százalék közötti volt a Posta Biztosítónál a csökkentés. Az IT-költségek legalább ötöde ment el az utóbbi években a törvényi megfelelésre – fűzte hozzá Kenesei János.
Az Aegon az átlagosnál többet, költségvetése körülbelül 30 százalékát költötte IT-ra. A válság kezdete után az Aegon azok közé tartoztott, akik a jövőbe fektettek – mondta Vereczki András.
Az Allianznál az elmúlt öt évben az infrastruktúra megújítását követően az alkalmazáskonszolidáció került a középpontba, ennek kiemelt eleme volt a portálépítés. Először az ügynöki és brókeri kiszolgálást támogató portálfunkciókat fejlesztették, a következő lépés az ügyfélportál kialakítása volt – mondta el Végh István.
A Posta Biztosítónál az elmúlt évek során a már elavulttá vált szervereket, storage és egyéb alapeszközöket cserélték le. A legtöbb pénzt ugyanakkor a termékfejlesztésbe invesztálja a biztosító, amely ugyanakkor érint minden olyan rendszert, ahol a termékek megjelennek – tette hozzá Kenesei János.
Az Aegon az értékesítői portálját újította meg, mivel az korábban meglehetősen széttagolt volt, ezért egy integrált ügyfélközpontú rendszer létrehozása volt a cél – számolt be Vereczki András. Az Aegon az online értékesítés területén és az ügyfélkiszolgálásban is fejlesztésekbe kezdett, a biztosító fontosnak tartja a szerződések rugalmasabb elérését, vagy akár a fontosabb adatok módosításának lehetőségét online felületen. Ezen kívül az ügyfélportált a mobil technológiák irányába is megnyitották, iOS és Android rendszerre is fejlesztettek applikációkat, amelyekkel okostelefonról is elérhető és kezelhető az ügyfelek biztosítási portfóliója. Mindezek mellett a folyamat-automatizálásra is nagy hangsúlyt fektettek a biztosítónál.
„A mobil eszközöknek igen komoly helye van az informatikai fejlesztési stratégiában, a korábbi desktop és laptop fejlesztések ma már egyértelműen áthelyeződtek a különböző operációs rendszer platformokra. Viszont ami nagyon fontos, a mobil eszközöknek meg kell találni a helyét és a funkcióját” – fejtette ki Végh István, az Allianz igazgatója.
„Az Aegonnál a mobilforradalom 2005 körül kezdődött, amikor a kárrendezést képernyős aláírással tableteken keresztül kezdték el végezni. Ez a módszer „átszivárgott” az üzletkötőkhöz is, emiatt az üzleti ajánlatok kevesebb mint 15 százaléka érkezik pusztán papíron” – mondta el Vereczki András. Bár a kárszakértők körében opcionális a tabletek használata, a károk 70 százalékát ezekkel a technológiákkal végzik, ezért időveszteség nélkül lehet elküldeni és fogadni a káradatokat. Az Aegon ezen kívül rendelkezik marketing célú applikációkkal is, amelyek nem csak az ügyfeleik számára érhetők el.
Forrás: BP/BiztosításiSzemle