Idén 30 éves az első japán-magyar vállalat

Idén 30 esztendős az első japán-magyar vegyesvállalat, a Polifoam Kft. A cég fennállása óta pozitív eredményt produkál, amit kezdetektől a magyarországi üzletbe forgat vissza.

Masao Yoshida_Takács József_Pluhár Sándor

 

A Polifoamnál a közelmúltban több komoly fejlesztés is történt. A szintén idén 130. születésnapját ünneplő japán tulajdonos, a Furukawa Electric Co. Ltd. 2013-ban 2 millió eurót fektetett be a magyarországi telephely bővítésébe, további 2.5 millió eurót pedig a cégcsoporthoz tartozó budapesti Furukawa Electric Technológiai Intézet Kft. kutatásfejlesztésébe. A Polifoam Kft., amely időközben a szintén Furukawa tulajdonban lévő Németországi Trocellen Csoport részévé vált, 2013-ban 35 országba szállított, fő exportterülete Európa volt. Sajtótájékoztatón számoltak be eddigi eredményeikről, illetve további terveikről.

A Furukawa Csoport alapítója, Ichibei Furukawa és a japán ipar atyja, Eiichi Shibusawa együtt dolgoztak Japán felvirágoztatásáért. A cégcsoport öröksége, hogy a nagyvilág jobbításért tegyen meg minden tőle telhetőt. Számtalan feladat vár még ránk. 130 éve indultunk el, de épp csak elkezdődött az utazásunk – mondta Masao Yoshida, a Furukawa Electric Co. Ltd. elnök-vezérigazgatója.

Takács József, a Trocellen GmbH. vezérigazgatója szerint „a Polifoam az elmúlt 3 évben megtízszerezte a nyereségét, ami 2013-ban már meghaladta a 2 millió eurót. Ez azonban nem jelentette az, hogy elégedetten hátradőltünk volna. Mint már sokszor az elmúlt 30 évben, a Polifoam új, még ambiciózusabb programmal állt elő. Ennek eredményeképpen a cég 2 millió euró értékű termelésbővítési beruházást hajtott végre az elmúlt hónapokban. Megvásárolta a szomszédos területet a rajta álló 3000 m2 üzemcsarnokkal és raktárral. Új feldolgozó gépeket helyezett üzembe, ezzel új munkahelyeket hozott létre. És ami kiemelendő, megszerezte az autóipari közvetlen beszállításokhoz elengedhetetlen ISO TS:16949 minősítést.”

A Polifoam Kft. egyik versenyelőnye a dolgozói lojalitás, a problémák megoldására való törekvés, a gondos munkavégzés, amelynél a fő szempont a vállalat minél hatékonyabb működésének biztosítása – állítja Pluhár Sándor, a Polifoam Kft. ügyvezető igazgatója.

A Polifoam termékeit kiváló szigetelő tulajdonságaik, időtállóságuk, valamint jó ár-érték arányuk révén széles körben alkalmazzák a sport és fitness ágazatban éppúgy, mint az építőipar, a gépészet, valamint a szellőzés és klímatechnika területén. Ezen kívül számos más iparágban is kínálnak minőségi megoldásokat, ezek közül a legjelentősebbek az autóipar, a csomagolástechnika, valamint az egészségügy.

A kulcsszó minden esetben a kényelem, a biztonság és az időtállóság. 30 évvel ezelőtti megalakulása óta a Polifoam töretlen fejlődést mutat, a 2012-es és 2013-as évek azonban több szempontból is kiemelkedőek voltak.

A 2012. év elsősorban az üzlet újragondolásáról és az alapok megerősítéséről szólt, amely lehetőséget teremtett, valamint keretet biztosított a jövőbeni növekedéshez. Az új stratégiai elképzelések és a 2013-ban realizált nagy volumenű infrastrukturális beruházások a tavalyi év folyamán minden területen jelentős növekedést eredményeztek.

Az elmúlt időszak fejlesztései során 2011 óta 75 fővel nőtt a dolgozók létszáma, ez jelentős, 50%-os növekedés a munkahelyek számát tekintve.

A tavalyi bővítés révén a telephely területe több mint 10.000 négyzetméterrel, a különféle kiegészítő tevékenységekre (termelés, raktározás, iroda) hasznosítható épületek volumene további 3.000 négyzetméterrel nőtt.

A Polifoam árbevétele 2013-ra évi 6,3 milliárd forintra (20,4 millió euró) emelkedett, és a cég, mint eddigi működésének minden évében, ezúttal is nyereséget produkált. Az árbevétel az utóbbi 10 évben több mint megháromszorozódott (2003-ban 1,8 milliárd forint volt, míg 2013-ra ebből nőtt 6,3 milliárd forintra az árbevétel).

A 2014. évi tervek között szerepel az üzleti stratégia következetes továbbvitele, valamint a technológiai kapacitások bővítése, amelynek köszönhetően tovább emelhető a nagyobb hozzáadott értéket adó késztermékek aránya a teljes értékesítésen belül.

Forrás: IP

Leave a Comment