Továbbra is az okostelefonok dominálják a hazai mobiltelefon-piacot: már a magyarok 88 százalékának van ilyen típusú készüléke, sőt a 16-24 éves korosztály 96 százaléka okostelefont használ – derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég készített a Huawei számára. A felmérést a 16 és 50 év közötti kétszáz fős országos mintán végezték el online, 2016 januárjában.
A kutatás rámutatott arra is, hogy a megkérdezettek közel fele tervez újabb készüléket vásárolni az elkövetkező hat hónapban, és 95 százalékuk okostelefon mellett fog dönteni. A válaszadók negyede pedig kettő vagy több mobiltelefonnal is rendelkezik.
A megkérdezettek válaszai alapján az okostelefonok három leginkább vágyott funkciója között a könnyen használható, tetszetős felhasználói felületet, a hálózati kompatibilitást, és a kamera funkciót találjuk. A felhasználók a kamera funkció tekintetében olyan okostelefont szeretnének, amelyet minimum 13 megapixeles kamerával szerelnek fel a gyártók. A Huawei ezért folyamatosan fejleszti készülékei kameráit is. A vállalat 2016 februárjában kötött együttműködési megállapodást az ikonikus prémium fényképezőgépeket gyártó Leica Camerával, az okostelefonos fotózás megújításáért.
A kutatásból az is kiderült, hogy az okoskiegészítők ismertsége igen magas Magyarországon, megkérdezettek 96 százaléka van tisztában a kifejezés jelentésével. A megkérdezettek fele pedig úgy nyilatkozott, hogy jelenleg is hord, vagy fog hordani valamilyen okoskiegészítőt. A legnépszerűbb okoskiegészítő az okosóra, majd ezt követi az okos karkötő a rangsorban. A megkérdezettek a leginkább keresett és használt funkciók között első három helyen az ébresztést és az emlékeztetőt, a zenehallgatást és a sporttevékenység monitoringját jelölték.