Huawei: 2015 a dinamikus növekedés éve 

Huawei consumer branch

Jelentősen nőtt a Huawei piaci részesedése a magyarországi fogyasztói piacon, részben a Honor sikerének is köszönhetően. Magyarországon idén eddig 235 ezer okostelefont szállított ki a cég, amely több mint duplája az egy évvel korábbinak – mondta Seth Wang, a Huawei Technologies Hungary Kft. fogyasztói üzletágának új vezetője.

A Huawei fogyasztói üzletága 2015-ben is a közép- és felsőkategóriás termékekre fókuszált, és több prémium kategóriás eszközt is bemutatott világszerte. A legsikeresebb termékei közé tartozik az EISA (European Imaging and Sound Association) által is az idei év legjobb fogyasztói okostelefonjának választott P8, a luxuskategóriás Mate S, továbbá a Google-lel együttműködésben a Nexus 6P.

A Huawei okostelefon kiszállításai dinamikusan nőttek az idei év első kilenc hónapjában nemcsak világszinten, hanem Magyarországon is – mondta el Seth Wang, a Huawei Technologies Hungary Kft. fogyasztói üzletágának új vezetője. A vállalat összesen 75,4 millió okostelefont szállított ki globálisan az első három negyedévben, 24,33 millióval többet, mint tavaly ilyenkor. Magyarországon eddig összesen 235 ezer darabot szállítottak ki eddig, több mint kétszer annyit, mint egy évvel korábban. Az idei utolsó negyedévben, a karácsonyi időszak megnövekedett kereslete miatt a kiszállítások dinamikus növekedésére számít a cég, 2015 végig százmillió darab okostelefon kiszállítása a cél globálisan.

A magyar lakosság hetven százaléka használja közvetve vagy közvetlenül a hazánkban tíz éve jelen lévő Huawei kommunikációs, valamint hálózati termékeit.

A Huawei piaci részesedése a magyarországi fogyasztói piacon jelentősen nőtt a GfK Piackutató Intézet szerint, mely részben a Honor sikerének is köszönhető – tette hozzá az üzletág vezetője. Októberben a Huawei és a Honor 8,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett az okostelefon piacon.

Idén a Huawei először került fel a BrandZ a világ legértékesebb márkáit rangsoroló Top 100 Global Brands listájára – ezzel a márkaértéket több mint 15 milliárd dollárra taksálták. Októberében a Huawei másodszor szerepelt az Interbrand legjobb globális márkákat összesítő Top 100 Best Global Brand listáján, ahol a tavalyi 94. után már a 88. helyig küzdötte fel magát a márka.

Leave a Comment