A kis- és középvállalkozások most gyorsan állhatnak át az elektronikus fizetésre, sőt, a Vodafone új, ReadyPay szolgáltatásával a folyamatosan mozgásban lévő kereskedők, futárcégek vagy taxik is készpénzmentes megoldást kapnak.
A szolgáltatást a Vodafone partnerek közreműködésével biztosítja ügyfeleinek: a ReadyPay pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank, a kártyaolvasó terminálokat és a tranzakciók biztonságát a francia Ingenico Group magyarországi leányvállalatával együttműködésben biztosítja a mobilcég, de emellett a MasterCard is részt vett a szolgáltatás kiépítésében.
A tranzakció mobil bankkártya-olvasó (mPOS) terminálon keresztül zajlik, ami a vele bluetooth kapcsolattal párosított okostelefon, vagy táblagép segítségével kapcsolódik az internetre.
Kovács Antal, az OTP Bank lakossági divíziójának vezérigazgató-helyettese elmondta: az új eszköz, a mobil POS terminál lényegesen kisebb, könnyebben hordozható, mint a hagyományos megoldások, ráadásul egyes funkciók – mint például a nyomtatás – digitalizációja miatt olcsóbb is azoknál. A bluetooth kapcsolatnak köszönhetően a szolgáltatásnak nincs üzemeltetési költsége.
A Vodafone-nál a távirati irodának elmondták, az első évben mintegy 10-15 ezer új ügyfélre számítanak.
Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások vezérigazgató helyettese szerint az mPOS terminál igen hasznos lehet többek között az online megrendelt termékek, csomagok kiszállításakor az utánvétes fizetésnél, illetve taxikban, vagy olyan vállalkozások esetében, akik eddig nem rendelkeztek hagyományos kártyaolvasó terminállal.