Egyedülálló fejlesztések a T-Systems és a Cisco megújult innovációs központjában

A T-Systems Magyarország új, Budafoki úti épületében megnyílt a FutureZone 2.0 innovációs központ.

 

A Cisco legújabb technológiáira épülő központ az IP alapú hálózati megoldásokra – így videóra, együttműködéses megoldásokra és adatközponti technológiára – fókuszál. A központban jelenleg folyó munka elsősorban e technológiák cloud alapú megoldásaira épít, míg a közeljövő projektjei között a zöld IT, a biztonságos wifi illetve az informatika innovatív egészségügyi alkalmazása szerepelnek.

A megújult innovációs központ feladatköre a T-Systems Magyarország ügyfeleit célzó szolgáltatások fejlesztésére, valamint demó- és képzési tevékenységekre terjed ki. A Magyar Telekom leányvállalataként működő T-Systems Magyarország Budafoki úti épületében kialakított centrumot, a FutureZone-t a legújabb Cisco-technológiákkal szerelték fel, így egyebek mellett a Cisco TelePresence virtuális tárgyalóval, a Cisco Webex együttműködéses platformmal, a Cisco Unified Communications egységes kommunikációs rendszerrel és a Cisco UCS egységes adatközponti megoldással. A központban használt Cisco TelePresence tárgyaló révén a szakemberek a világ több mint 200 városával teremthetnek kapcsolatot és férhetnek hozzá a Cisco nemzetközi termék- és szolgáltatásfejlesztési szakértői erőforrásaihoz.

„A Cisco és a T-Systems közös fejlesztőmunkájának egyik legfontosabb célja, hogy a világszínvonalú technológiákat a magyarországi igényekre szabják és elérhetővé tegyék a hazai vállalatok számára” – fogalmazott az eseményen Dalos Ottó, a Cisco Magyarország szolgáltatási üzletág-vezetője. „A FutureZone elődje 2010-ben jött létre, azóta több jelentős fejlesztés került ki e műhelyből. Ezek közül a fontosabbak a Videogate, a T-Systems és a Cisco közös fejlesztésű, nyilvános videokommunikációs infrastruktúrája illetve a hazai vállalatok számára havidíjas szolgáltatásként igénybe vehető Cisco Unified Communication (UC) egységes kommunikációs rendszer.”

A T-Systems Magyarország nemrég átadott új irodaházában is alkalmazza ezeket a technológiákat. Több mint 1500 alkalmazott használja vezetékes és mobil eszközein a rendszer összes vállalati szintű szolgáltatását, köztük az IP telefóniát, a videokonferenciát, a chatet, a webexet és a presence információkat.

„A T-Systems Magyarország tapasztalatai szerint a hazai piacon is megfigyelhető a cloud alapú megoldások irányába való elmozdulás” – emelte ki Rékasi Tibor, a vállalat értékesítésért felelős vezérigazgató-helyettese. „Ezt alátámasztja az is, hogy a menedzselt szolgáltatásként elérhető egységes kommunikációs (UC) szolgáltatás bevezetése óta – kollaborációs témában – a vállalatnak gyakorlatilag csak ilyen megoldásra kell ajánlatot adnia. A cégek felismerik és értik az cloud alapú szolgáltatások előnyeit, amelyek közül a rugalmasság, a kisebb üzemeltetési erőforrás-igény és a tőkeberuházás-mentes konstrukciók azok, amelyek a leginkább vonzzák a megrendelő vállalatokat.”

A FutureZone 2.0-ban a Cisco és a T-Systems Magyarország együttműködése keretében a közeljövőben a következő területeken indulnak újabb fejlesztések:

  • Hálózati sérülékenységi esetek elemzése/elkerülése (Wifi, vizsgálata és kiküszöbölése. Ritkán gondolunk arra, hogy vezetékes számítógép-hálózatunkban is lehetnek olyan biztonsági rések, amelyek adataink illetéktelenek kezébe jutását, elvesztését okozhatja. A T-Systems mérnökeinek elemző és fejlesztő tevékenysége e terület minél mélyebb megismerését és új védekezési módszerek kidolgozását célozza.
  • e-Health: Az infokommunikáció mára olyan szintre jutott el, hogy az valódi segítség lehet a gyógyításban is. Itt nemcsak az adatok gyors feldolgozásáról és – tartózkodási helytől függetlenül – biztonságos eléréséről van szó, hanem például arról is, hogy a telepresence technológia hogyan segítheti a gyors diagnosztizálást vagy akár az orvostanhallgatók oktatását.
  • zöld IT (energiamenedzsment): A hálózati eszközökben rendelkezésre álló intelligencia lehetővé teszi azt, hogy irodai környezetünk alkalmazkodjon hozzánk és a lehető legkevesebb energiát használja. Ha nem tartózkodunk munkahelyünkön, akkor az asztali telefonunk lekapcsolhat, a vezeték nélküli hálózat kisebb teljesítménnyel működhet – és még számos olyan okos megoldást fedezhetünk fel ezen a területen, amely összességében igen jelentős energia megtakarítást eredményez.

Forrás: IP

Leave a Comment