Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint ugyan oldaltípusok tucatjai várják az olvasókat, csupán három kategóriát nézeget legalább heti gyakorisággal az internetezők több mint fele.
A keresőoldalak, mint a Google az online közönség 74 százalékát csábítja hetente egy vagy több alkalommal, Magyarországon ez az arány 67 százalék. A közösségi oldalak – például a Facebook – rendszeres táborát a netezők 64 százaléka alkotja. A magyar internetezők körében ez a kategória még kedveltebb (78 százalék). Nemzetközi átlagban a webes levelezés 55 százaléknál motivációs tényező, míg hazánkban ez az arány 68 százalék. A magyar netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak (60 százalék), az időjárásról tájékoztató honlapok (55 százalék), az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint például a YouTube (52 százalék), illetve a hirdető oldalak (50 százalék).
Mindössze a felhasználók nyolc százaléka keres fel rendszeresen különböző képmegosztókat (például Flickr, Picasa), az olyan nálunk még kevésbé elterjedt tematikus bloggyűjtő-oldalakat, mint a Tumblr és a Pinterest, valamint a divattal foglalkozó oldalakat. Magyarországon mindez csupán 6, illetve 2 százalékot jelentenek. Az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága elenyésző (5 százalék). A magyar netezők a maguk 7 százalékával valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.
A piackutatóknak azonban érdemes megvizsgálniuk az alacsonyabb látogatottságú oldalak demográfiai összetételét, hogy célirányosabban szólíthassák meg potenciális közönségüket.
Forrás: Ipsos/IP