Bosch: növekedés minden fronton

bosch

 

A Bosch igazgatótanácsának elnöke, Volkmar Denner április 29-én, a németországi Gerlingenben éves nemzetközi sajtótájékoztató keretében ismertette a vállalatcsoport eredményeit és várakozásait.

A cégcsoport jól kezdte 2015-öt: az első negyedévben mintegy 13 százalékkal növelte árbevételét, az árfolyamhatások nélkül a növekedés 5,4 százalékot tett ki. Az idei teljes üzleti évre vonatkozóan a technológiák és szolgáltatások nemzetközi szállítója 3-5 százalékos árbevétel-növekedésre számít, azonban – tekintettel a vállalatcsoport globális tevékenységére – az árfolyamhatás miatt a nominális árbevétel-növekedés ennél magasabb lehet.

Denner szerint a gazdasági és technológiai stabilitás és az eredmények új piaci területeket nyitnak meg a cégcsoport számára. A vállalat jövőbeni árbevétel-növekedésének egyik legfontosabb pillére az internetes termékek és szolgáltatások fejlesztése lesz.

Tavaly a termékinnovációk ismét javították a Bosch piaci pozícióit: az elmúlt üzleti évben a vállalat árbevétele 6,3 százalékkal nőtt, így elérte a 49 milliárd eurót, miközben árfolyamhatások nélkül a növekedés 7,4 százalékos volt. A mintegy 500 millió eurót kitevő negatív árfolyamhatások miatt az átmenetileg erős euró kedvezőtlenül befolyásolta az árbevételt. Az erős forgalomnövekedés is hozzájárult a jobb eredményhez: a kamatfizetés és adózás előtti eredmény (EBIT) tavaly három milliárd euróra nőtt, ami körülbelül tíz százalékos éves növekedést jelent. Ennek megfelelően a Bosch 6,2 százalékos nyereségről számolt be 2014-ben.

A BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH teljes átvételével (jelenleg BSH Hausgeräte GmbH) a Bosch megerősítette pozícióját az intelligens otthonok piacán, a ZF Lenksysteme GmbH felvásárlása (jelenleg Robert Bosch Automotive Steering GmbH) nyomán pedig a Bosch a növekedési területnek számító automatizált vezetési rendszerek termékportfolióját egészítette ki.

Az automatizált vezetési rendszerek fontos növekedési területet jelentenek a Bosch számára, a vállalat egymás után dobja piacra új vezetéstámogató rendszereit. Az idén elindul a távvezérelt parkolás, az elkerülő manőver, a forgalmi dugó asszisztens, továbbá a szembejövő forgalomra való ráfordulást megakadályozó funkciók tömeggyártása. A mobilitási megoldások üzleti szektorban több mint kétezer mérnök dolgozik csak azon, hogy a közúti járművekben alkalmazható robotpilóta valósággá váljon. A jövő közlekedésének és járműiparának alakításában a Bosch számára az automatizálás mellett a hálózatba kapcsolt megoldások és az elektromos meghajtások is kiemelt jelentőséggel bírnak.

A vállalat évente mintegy 400 millió eurót fektet az elektromos hajtásrendszerek, kiemelten az akkumulátor-technológia fejlesztésébe, és jelenleg már harminc partnerének szállítja ezeket.

Mára a vállalat mobilitási megoldásai nem csupán az autókra terjednek ki: tavaly a Bosch dobta piacra a motorkerékpárok hálózatba kapcsolt motorvezérlő rendszereit, amelynek eredményeként a motorosok már okostelefonjukkal is leolvashatják és kiértékelhetik a járműadatokat.

A hálózatba kapcsolt megoldások terén megjelent az új „3S”, vagyis: a szenzorok, a szoftverek és a szolgáltatások. A Bosch világszerte a mikromechanikai érzékelők (MEMS szenzorok) vezető gyártója. Idén a vállalat csaknem 1,6 milliárd ilyen „érzékelő szervet” gyárt majd, ami a tavalyihoz képest 25 százalékkal több, emellett pedig már évek óta erősíti szoftveres kompetenciáját. Jelenleg a kutatás és fejlesztés terén foglalkoztatott 45,7 ezer munkavállalóból minden harmadik szoftverfejlesztő mérnökként dolgozik a cégcsoportnál. Az internetes termékek témakörrel háromezer mérnök foglalkozik.

A Bosch IoT Suite az internetes termékek (Internet of Things) egyik központi szoftveres platformja, amely összehangolja a kommunikációt és az adatcserét az olyan internet-vezérlésű objektumok között, mint az üzemi gyártóberendezések, a fűtőrendszerek és a biztonsági kamerák. A Bosch IoT Suite emellett képes az egyes területeken, például a hálózatba kapcsolt gyártás során keletkező nagy mennyiségű adat, a „Big Data”, elemzésére és feldolgozására is.

Denner szerint az internetes termékekben rejlő üzleti potenciált leginkább a hálózatba kapcsolt szolgáltatások határozzák meg. A Bosch jelenleg is a legkülönbözőbb szolgáltatásokat kínálja számos iparágnak és ügyfélnek. A vállalat biztonsági rendszerek üzletága például tizenhat nyelven kínál 500 ezer járműhöz kapcsolható, az eCall segélyszolgáltatáshoz hasonló telematikai szolgáltatásokat.

A hálózatba kapcsolhatóság bővülésével egyre nagyobb igény mutatkozik az adatbiztonság és adatvédelem iránt. Ezzel összefüggésben a Bosch igazgatótanácsának elnöke az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének gyors alkalmazását szorgalmazta. Az adatbiztonság terén a vállalat már jól áll, több mint száz olyan munkatársat alkalmaz, akiknek a biztonságos adatátvitel a szakterületük.

 

Leave a Comment