A világ legértékesebb márkái közé küzdötte fel magát a Huawei

BrandZ_Global 2015

A világ egyik vezető globális ICT-szolgáltatója, a kínai Huawei bejelentette, hogy a vállalat neve idén először felkerült a világ legértékesebb márkáit rangsoroló „Top 100 Most Valuable Global Brands” listájára. A Huawei márkaértékét több mint tizenöt milliárd dollárra értékelték, a vállalat a technológia kategóriában az előkelő 16. helyet foglalja el a listán. 

A Millward Brown piackutató cég által a világ egyik legnagyobb kommunikációs szolgáltató csoportja, a WPP megrendelésére készített lista az egyetlen olyan márkarangsor, amely a márkák pénzügyi mutatóin kívül az összeállításnál a fogyasztók véleményét is figyelembe veszi. A Huawei 2014-ben jelentős eredményeket ért el számos olyan területen, mint a kutatás-fejlesztés, az értékesítési csatornák fejlesztése vagy a piaci részesedés növelése. Emellett az IPSOS által a világ harminckét országában folytatott felmérés szerint a vállalat márkaismertsége tavaly globális szinten 52-ről 65 százalékra növekedett a fogyasztók körében. A Huawei bevételeinek kétharmada már a Kínán kívüli országokból érkezik.

Az Apple idén ismét megelőzte a Google-t és ezzel visszaszerezte vezető pozícióját a világ legértékesebb márkáinak Top 100-as listáján – közölte a WPP és a Millward Brown. A Microsoft egy helyet előreugorva jelenleg harmadik a listán. A Top 100-as lista jelenlegi teljes összesített márkaértéke 3,3 ezer milliárd dollár. Ez 2014-hez képest 14 százalékos, míg a lista tíz éves fennállása óta 126 százalékos növekedést jelent. A BrandZ Top 10 globális listán a negyedik helyen az IBM áll, amelyet a Visa, az AT&T, a Verizon, a Coca-Cola, a McDonald’s és a Marlboro követ. A technológia a leggyorsabban növekvő kategória, a szektor értéke (több mint ezer milliárd dollár) az előző évhez képest 24 százalékos növekedést mutat, és ezzel az összérték több mint egyharmadát teszi ki.

Leave a Comment