Valódi személyes kommunikáció több milliárd emberrel… ez tegnap még elképzelhetetlen volt, ma már viszont valóság. Az Emarsys Technologies kifejlesztette az Artifical Intelligence Marketing (AIM) megoldást, amely abban segíti a vállalatokat, hogy egy időben ügyfelek milliói számára küldhessenek egyéni igényekre szabott ajánlatokat.
Az Emarsys AIM bevezetése nem sokkal azután történik, hogy az Emarsys októberben bejelentette, a korábbi 33 millió dolláros befektetés mellé újabb 22.3 millió dolláros befektetést kapott a TPG befektetési társaságtól. A befektetés kifejezetten az olyan innovatív mesterséges intelligencia megoldások kutatását és fejlesztését támogatja, mint az Emarsys AIM.
Az AIM megkönnyíti a marketingesek munkáját, és javítja a kampányok minőségét az adatokon alapuló mesterséges intelligencia megoldások automatizálásával. Leveszi vállukról azt a terhet, hogy hatalmas mennyiségű adatot és grafikont kelljen elemezniük. Az AIM segítségével elegendő számukra a tényleges marketing célokat kijelölni, ami után a munka nehezét a gép végzi el. A méréseket illetve a trendeket, az adatokban rejlő információkat tanuló algoritmusok használják fel, majd alkalmazzák a személyre szabott és hatékony marketingkommunikáció kialakításában, transzparens módon.
„Amikor 5-10-40 millió vásárlóra kell marketingkampányt tervezni, akkor elveszik a marketing személyes jellege, hiszen ilyen mennyiségű adatot nem tud az emberi agy hatékonyan elemezni és feldolgozni. Ilyen esetben az adatokon alapuló mesterséges intelligencia skálázható alkalmazásával megszűnik a szűk keresztmetszet és összességében sokkal jobb eredményeket lehet elérni” — mondja Otti Levente, az Emarsys adatért és kutatásért felelős csapatának vezetője.
A minél hatékonyabb kampányok megvalósításához az AIM már a bevezetéskor több megoldást is biztosít. Ezek egyike az Incentive Recommendation, azaz az egyénekre szabott kedvezmény, amelynek köszönhetően az AIM meghatározza minden egyes vásárló számára a legjobb kedvezményeket.
A személyre szabott termékajánlást támogatja a Product Recommendation, amely minden vásárlóra a viselkedésminták elemzésével és modellezésével találja ki a legrelevánsabb tartalmat. Továbbá sok múlik az időzítésen, ami a Send Time Optimisation révén optimalizálható. Az AIM a háttérben a viselkedési adatok elemzésével megtanulja az egyének szokásait és minden vásárlónak akkor küld üzenetet, amikor a legvalószínűbb, hogy az célba ér és elolvassák.
Az Emarsys Technologies budapesti fejlesztési központja 2010-ben alakult. Azóta folyamatosan növekszik, és jelenleg százhúsz alkalmazottja van. A magyar csapat olyan B2C terméket fejleszt, amelynek segítségével az Emarsys partnercégei több mint hét milliárd személyre szabott üzenetet küldenek ki havonta. Az agilis szoftverfejlesztésen túl a cég nagy hangsúlyt fektet a termék designra, a felhasználói élményre, az infrastruktúrára, vagy épp a Big Data szempontok figyelembevételére.
A sikeres fejlődés elsősorban a munkatársaknak köszönhető, ezért a cég hazai központjában odafigyelnek a szakmai kiválóságra, olyan profi szakemberek dolgoznak itt, akiknek a szenvedélye a szoftverfejlesztés. A fejlesztő csapatok nagy szabadságot élveznek a legújabb technológiák, módszertanok és eszközök használatában. Az extrém programozás, a tesztvezérelt fejlesztés, vagy a tiszta kód írása nem csak lehetőség, hanem a napi gyakorlat része.
Az Emarsys 2014-ben létrehozta saját szakmai műhelyét, a Craftlabot, melynek keretében többek közt előadásokat és rendezvényeket szervez, illetve új projekteket indít. Ennek részeként valósult meg a Craft Meetup, amely egy találkozási pont a budapesti szoftverfejlesztő közösség számára és ahol a tagok tovább fejleszthetik a szakmai tudásukat. Az általános fejlesztéssel kapcsolatos témák mellett szó esik módszertanokról, és konkrét eszközökről is.