A magyar szurkolók projektoron szeretik

 

Epson projektor - sportközvetítés (fotó: Epson)

A 2016-os nyári sportesemények, a labdarúgó-Eb és a riói játékok kapcsán a Kutatópont felmérést készített az Epson megbízásából a hazai a sportközvetítés-nézési szokásokról. A kutatás rávilágított, hogy azon válaszadók 90 százaléka, akik barátaikkal, otthon követik a versenyeket, jellemzően tévén követik az eseményeket. A megkérdezettek mintegy kétharmada (63 százaléka) projektort szerezne be – ha vendéglátóhelyet üzemeltetne.

Habár a legtöbb pub, sörkert és söröző a vendéglétszámának maximalizálására törekszik egy-egy jelentős nemzetközi sportesemény idején, az eredmények azt mutatják, hogy a sportközvetítéseket sugárzó helyek mindössze 24 százaléka rendelkezik projektorral.

A megkérdezettek 57 százaléka szívesen követi a sportversenyeket nyilvános helyen és közülük a legtöbben a nagyképernyős élményt részesítik előnyben – ez a válaszadók 79 százalékának döntő tényező a sporteseményt közvetítő vendéglátóhely kiválasztásakor. A sportkedvelők 33 százaléka kifejezetten a projektorral rendelkező vendéglátó egységeket keresi.

Ugyanez a statisztika rámutatott, hogy a kutatásban résztvevők majdnem felét (47 százalékát) a sportközvetítések hangulata vonzza, míg az étel és italkínálat, valamint a kerthelyiség megléte együttesen 58 százalékukat befolyásolja a választásban. A fenti adatokból kiderül, hogy a megkérdezettek elsősorban a nagy képernyő kínálta élmény és a szurkolói légkör miatt hajlandóak az otthoni kényelmet feláldozni, hogy nyilvános helyen, társaságban bíztassák kedvenc csapataikat, sportolóikat.

A kutatás szerint a képminőség a legfontosabb szempont azok számára, akik a közeljövőben projektor vásárlását tervezik: 69 százalékuk különösen lényegesnek tartotta ezt, ami jelzi, hogy a válaszadók tisztában vannak azzal, hogy a projektorok magas minőségű képmegjelenítésre képesek – ez kulcsfontosságú a közvetítések követői számára.

Az összes válaszadó 64 százaléka legalább másfél órát tölt naponta átlagosan a kijelzők és képernyők előtt jelentősebb nemzetközi sportesemények idején, 16 százalékuk pedig akár több mint napi három órán át is képes kedvenceinek szurkolni. A projektorizzó élettartama a vásárlást tervezők 69 százalékának szintén fő szempont, ami nem meglepő annak tükrében, hogy a válaszadók többsége a riói játékokhoz és a labdarúgó-Eb-hez hasonló nemzetközi sportesemények alkalmával átlagosan napi kilencven percen át nézett sportközvetítéseket. A kérdőív kitöltőinek kevesebb, mint egyharmada szereti kifejezetten egyedül végigszurkolni a versenyeket a kijelző vagy a képernyő előtt, a magyar drukkerek inkább társaságban, barátaikkal együtt bíztatják itthonról a sportolókat.

A kutatásból világossá vált, hogy a magyaroknak fontos, hogy együtt szurkolhassanak és nagy kijelzőn követhessék az eseményeket. Emellett sokan vannak, akik nem szívesen áldozzák fel otthonuk vagy a kertjük nyújtotta kényelmet egy sportközvetítés miatt. Ezért fejlesztettük ki felhasználóbarát, hosszú izzóélettartammal rendelkező projektorainkat, amelyek az Epson 3LCD technológiájával, az egyaránt magas fehér- és színesfény kibocsátásnak (CLO) köszönhető kimagasló minőségű képet és élénk színeket garantálnak – mondta Tőrös Gáspár, az Epson Magyarország projektorokért és üzleti megoldásokért felelős vezetője.

Leave a Comment