Idén harmadik alkalommal rendezte meg az Ericsson Magyarország az egyetemistáknak és friss diplomásoknak szóló C++ Programozó Versenyét. A háromfordulós, októberben és novemberben zajló bajnokságra több mint 300 fő jelentkezett, akik közül a legtöbben az ELTE-ről és BME-ről érkeztek.
Az idei Ericsson Bajnokságon a résztvevők három fordulóban mérték össze képességeiket. A verseny feladatait az Ericsson budapesti K+F központjának munkatársai készítették, akik közül az egyik zsűritag 2 éve még az asztal túloldalán, a versenyzők között ült. Mára már a cég alkalmazottja.
Beskid Vilmos, az Ericsson Magyarország K+F igazgatója megnyitó beszédében kifejtette. a minket körülvevő világ egyre szoftverközpontúbb lesz. A csillagközi térbe ezév őszén kijutott Voyager-1 űrszondában is van szoftver, az autók értékének 30-40%-a pedig ma már nem a hagyományosan vett autó hardver. A ma programozói – akiknek legjobbjai itt ülnek a döntőben – a jövő formálói. Jelenleg el sem tudjuk képzelni ez milyen lesz, de az biztos, hogy tíz év múlva egészen másképpen fogunk élni és dolgozni, mint ahogy azt ma tesszük.
A versenyt idén egy olyan baráti társaság nyerte meg, akik egy középiskolába jártak, ma ketten a Pannon Egyetem hallgatói, míg a csapat harmadik tagja az ELTE doktorandusza. A Proklan névvel induló csapat tagjai: Búcsú Dávid, Dóczi Gergő (Pannon Egyetem) és Szalkai Balázs (ELTE).
Nagyon erős volt a verseny, és felkészültünk arra, hogy a második forduló komplikáltabb változataként már az összes csapat ellen kell programot írni – mondták el a győzetesek a bajnokságról, véleményük szerint sokat számított győzelmükben az, hogy régóta ismerik egymást és sokat programoztak együtt.
A győztes háromfős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol nemcsak a várossal, hanem a skandináv innovációs szellemiséggel is találkozhatnak majd. Útjuk során meglátogathatják az Ericsson jövő technológiáját bemutató Ericsson Studiot is. A második csapat tagjai tabletekkel, a harmadik helyezettek SSD 120GB meghajtóval gazdagodtak. Valamennyi döntős mentesül az Ericsson szakmai felvételi tesztjének megírása alól, amennyiben a vállalathoz szeretnének jelentkezni.
A 30 fős döntőben a szervezők nagy örömére három női résztvevő is volt, akik közül ketten a második helyezett csapatban versenyeztek. Ők egyébként a különdíjat is megnyerték azzal, hogy egyedül ők írtak warning-mentes programot.
A verseny menete
Az első fordulóban a versenyzőknek 15 elméleti kérdésből álló kvízt kellett kitölteniük. Az innen továbbjutó csapatoknak pedig már gyakorlati problémákat kellett megoldaniuk. A második fordulóban két feladatot kaptak a versenyzők. Az elsőben az Ericsson logó ASCII artos ábráját kellett minél kevesebb forráskód-karakterből reprodukálni. A legsikeresebb csapatok között voltak, akik sokadfokú polinomok segítségével oldották meg a feladatot, de olyanok is, akik kihasználták a logó szabályosságát, azaz a három egybevágó, egyenként két félkörlemez által határolt sávot. A második és harmadik feladatban a versenyzőknek egy szimulált stratégiai játékban kellett irányítania egy munkásokból és katonákból álló sereget. A második fordulóban a főellenség legyőzése, míg a harmadikban az ellenfél csapat bázisának lerombolása volt a cél. A döntőben a stratégiai feladat specifikációja alapvetően megváltozott, ezért azok a versenyzők bizonyultak igazán hatékonynak, akik jól karbantartható kódot készítettek az előző fordulóban.
Forrás: IP