A múlt héten Las Vegasban megrendezett szórakoztató elektronikai vásáron az Audi és a Toyota is bemutatta automata vezető technológiáját.

A CES-en bemutatott fejlesztés kapcsán az Audi igyekezett leszögezni, hogy célja nem az, hogy a gépkocsi teljes irányítását a komputerre bízza, sokkal inkább egyfajta rásegítés a vezetésre olyan esetekben, ha a sofőr figyelme kihagyna. Ennek érdekében a járművet érzékelők tömkelegével szerelte fel az Audi, ennek segítségével a rendszer reagálhat a sávelválasztó vonalakra, a jelzőtáblákra és -lámpákra, valamint más járművekre is. Az automata rendszer reakciói rendkívül széleskörűek lehetnek, különösen alkalmasak az idős sofőrök segítésére és maximálisan támogatják az ütközések elkerülését.
A Toyota egy Lexus modellt szerelt fel az érzékelőkkel, a japán gyártó célja, hogy növelje az autó kockázatfelismerési képességeit – írja a MarketWatch. A rendszer funkcióit olyan mértékben feljavítottá a Toyota mérnökei, hogy sok esetben még az emberi szem látási képességeit is túlszárnyalja az automatika, amely nem csupán felismerni képes a jármű elé kerülő akadályokat, de el is tudja kerülni az ütközéseket.
A MarketWatch szerint a CES-en az Audi fejlesztése volt a legnagyobb szenzáció, mivel a német prémiumgyártó egy olyan járművet mutatott be, amely képes önmagától parkolni, kisebb távolságokra kis sebességgel elvezetni önmagát – egy okostelefonon keresztül leadott utasítások alapján -, anélkül, hogy élő ember ülne a volán mögött. Az Audi szerint a szenzorok segítségével a rendszer képes egy forgalmi dugón keresztül is elvezetni a járművet, úgy, hogy eközben a jármű igazodik a többi, lépésben haladó jármű helyzetéhez.
Forrás: IP