Ha idő szűkében vagyunk, a tartalmak megjelenítéséhez szükséges idő, illetve a videolejátszás elkezdésének késlekedése ugrásszerű növekedést okoz a mobilfelhasználókra nehezedő stressz-szintjében – szögezi le új mobilitási jelentésében az Ericsson. Egy késlekedésmentes művelet ugyanakkor pozitív emocionális reakciót vált ki, és növeli a márka iránti elhivatottságot a mobiloperátorok felé.
Az Ericsson a jövő héten Barcelonában megnyíló Mobile World Congress (MWC) apropóján adta közre új mobilitási jelentését, amely ezúttal a hálózati teljesítmény ingadozásának az okostelefon-használókra gyakorolt hatását mutatja be, valamint azt, hogy a felhasználóknak milyen véleményük alakul ki a mobil szolgáltatókról és a digitális tartalomszolgáltatókról.
Az okostelefonokkal kapcsolatos különböző élményekre adott emocionális válaszokat neurális hálózatok (vezeték nélküli elektro-enkefalográfia (EEG) technológia, pulzusmérők és szemmozgás-követő berendezések) segítségével elemezték. A weboldalak és a videók késleltetett betöltése időhiány esetén átlag 38 százalékkal növelte a mobilfelhasználók pulzusát. A videostreaming folyamat hat másodperces késleltetése a stresszfaktor háromszoros növekedését okozta. Összehasonlításképpen, ekkora stresszt okoz egy matematikavizsga elvégzése vagy egy horrorfilm megnézése, és nagyobb, mint amelyet egy virtuális szakadék szélén állva érez az ember. A videó elindulása után egyetlen megállás is további drámai növekedést okoz a stressz-szintben.
A jelentés szerint a közösségimédia-oldalak forgalma a következő hat évben tizenkétszer akkora lesz, mint az elmúlt hat évben volt.
A tanulmányban egy mobil szolgáltató nettó népszerűségi mutatója (NPS) jelentősen, 4,5 százalékkal nőtt a késleltetésmentes élmény hatására. Ugyanilyen eredmény adódott az emocionális hatások neurális hálózat alapú motivációs index segítségével történt mérése során.
Az Ericsson mobilitási jelentésének további főbb megállapításai:
- A mobilszolgáltató népszerűsége azonban már a tartalombetöltési és pufferelési idő mérsékelt növekedése esetén is átlag négy százalékponttal csökkent. Érdekes módon a mérsékelt késések kétszeresen is negatívan érintették a mobiloperátorokat: csökkent a márkájuk iránti érdeklődés, és egyben nőtt a versenytársak márkái iránti affinitás.
- A videózás után rögtön a közösségi oldalak következnek a mobilforgalom-növekedés okainak listáján. A közösségimédia-oldalak forgalma a következő hat évben tizenkétszer akkora lesz, mint az elmúlt 6 évben volt.
- 2015 negyedik negyedévében 68 millióval nőtt a mobilelőfizetések száma. Ebből a legtöbb Indiában (21 millió), ezután jön Kína (6 millió), USA (5 millió), Myanmar (5 millió) és Nigéria (3 millió).
- 2015 negyedik negyedévében a mobilelőfizetések teljes száma elérte a 100%-os penetrációt 7,3 milliárddal – a mobilelőfizetések száma egyezik a Föld lakosságával.
- A globális mobiladat-forgalom 65 százalékkal nőtt 2014 negyedik negyedéve és 2015 negyedik negyedéve között.
- Világszerte egy milliárd LTE-előfizetés van, amelyhez 160 millió adódott hozzá 2015 negyedik negyedévében.