A győri egyetemen 900 millióból fejlesztenek elektromos és hibrid hajtást

Elektromos és hibridjármű-fejlesztés indult a győri Széchenyi István Egyetemen 870 millió forintnyi uniós és magyar kormányzati forrásból – hangzott el a programot bemutató szerdai rendezvényen, Győrben.

Az Audi A6-os hibrid hajtásláncca

 

A jövő augusztusig tartó projekt célja, hogy könnyű, kis teljesítményű, mindennapi használatra alkalmas járművek hajtásrendszerét fejlesszék ki, amelyek megfelelnek a fenntartható közlekedés követelményének. Egy másik pályázat lehetővé teszi, hogy a jármű-prototípusokat is elkészítsék.

Varga Zoltán docens, a kutatás egyik vezetője arról beszélt: az elektromos autók egy akkumulátor-töltéssel mintegy 100 kilométer megtételére képesek, miközben egy átlagos személyautóval egy nap mintegy 20 kilométert lehet megtenni. A Széchenyi István Egyetem – az Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központjával és a Kecskeméti Főiskolával közös – alapkutatásának végcélja egy olyan autó megalkotása, amely „második járműként”, robbanómotoros társainál olcsóbban és környezetbarátabban működik – tette hozzá.

Megjegyezte: a jármű olyan funkciókat válthatna ki, amelyek ellátására Magyarországon évi 1,3 milliárd liter benzint vagy gázolajat fordítanak.

Az eseményen elhangzott: a cél egy olyan könnyű – a jelenleg 100-150 kilós akkumulátorral együtt is fél tonnánál alig nehezebb – jármű, amellyel két felnőtt kényelmesen tud közlekedni, végsebessége eléri a 70 kilométert óránként, és egy feltöltéssel legalább 50 kilométer megtételére alkalmas.

Bokor József, a győri egyetem járműipari kutatóközpontjának vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: a projekten összesen 130-an dolgoznak, sok közöttük a diák és a PhD-hallgató.

Forrás: MTI

Leave a Comment