Élményközpontúvá tette menedzselt szolgáltatási modelljét az Ericsson

Az Ericsson bemutatta új, élményközpontú menedzselt szolgáltatások (Experience Centric Managed Services) modelljét, amelyben a hálózat és az IT-környezet irányítását, illetve üzemeltetését is a fogyasztók elvárásaihoz és a mobilszolgáltatók üzleti célkitűzéseihez igazítja.

Ericsson

 

Az adatátviteli szolgáltatások gyors fejlődésével párhuzamosan az okostelefonok és egyéb mobileszközök terjedése azt eredményezi, hogy a fogyasztók magától értetődőnek veszik a nagy teljesítményű és kiváló minőségű kapcsolatot. Emiatt napjainkban már igen alacsony a szolgáltatási zavarokkal és megszakadó hívásokkal szembeni tolerancia. A felhasználói elégedetlenség könnyen szolgáltató-váltáshoz vezethet. A mobilszolgáltatók szükségszerűen egyre inkább a felhasználó központúságra helyezik a hangsúlyt. A hálózati megoldások vezető szállítója, az Ericsson éppen ezért egy új, úgynevezett élményközpontú menedzselt szolgáltatások (Experience Centric Managed Services) modellt vezetett be.

A menedzselt szolgáltatások célja hagyományosan a költséghatékonyság, a hálózati műveletek összetettségének csökkentése és a hálózatminőség kezelése, mindezeket előre meghatározott műszaki teljesítménymutatók segítségével mérik. A szállító és a mobilszolgáltató közötti közreműködés jellemzően eladó/vevő kapcsolat, ahol rögzített ármodellt alkalmaznak.

Ezzel szemben az új élményközpontú menedzselt szolgáltatások modellt úgy alakították ki, hogy az a szolgáltatók változó igényeit is kielégítse, különös tekintettel a fogyasztói elégedettség biztosítására. A modell sikeressége a műszaki mutatók mellett a szolgáltatási- és ügyfélélmény mutatókkal is mérhető. Olyan mutatókra gondoljunk például, mint a szolgáltatás rendelkezésre állása, a szolgáltatás aktiválásához szükséges idő valamint a szolgáltatás válaszideje.

Az élményközpontú menedzselt szolgáltatások segítségével a szolgáltatók fokozhatják hálózataik rugalmasságát és gyorsaságát, nagyfokú erőforrást szabadíthatnak fel, amit specializálódásra és innovációra összpontosíthatnak. Mindez jobb felhasználói élményt és ügyfélkapcsolatot eredményez.

A múltban a mobilszolgáltatók elsősorban azért vettek igénybe menedzselt szolgáltatásokat, hogy költségeiket csökkentsék, mostantól az élményközpontú menedzselt szolgáltatásokkal létfontosságú szerepet játszhatunk a mobilszolgáltatók stratégiáiban – mondta Valter D’Avino, az Ericsson menedzselt szolgáltatásokt üzletágának vezetője. D’Avino szerint az élményközpontú menedzselt szolgáltatások az új lehetőségek feltérképezésében, a piaci pozíció átértékelésében, valamint a fogyasztói elvárásoknak való megfelelésben is segítik a mobilszolgáltatókat.

A modell olyan partneri kapcsolatot jelent a szállító és a szolgáltató között, amely összhangba hozza a két fél üzleti stratégiáját egy kockázat-nyereség árképzési rendszer révén. Az Ericsson modellje holisztikus módon közelíti meg a menedzselt szolgáltatásokat, egyaránt lefedve a hálózatot és az IT-környezetet is.

Forrás: IP

Leave a Comment