Lesz-e digitális Kánaán Magyarországon?

Dale A Martin Siemens sajtótájékoztató (fotó: Siemens)

Tízből kilenc magyar cég számára versenyelőnyt jelent a digitalizáció – derült ki a Siemens Zrt. megbízásából a hazai közép- és nagyvállalatok körében végzett kutatásból. Az eredmények alapján egy, a vállalatok digitális felkészültségét összefoglaló Digitalizációs Index is készült.

Az energiaágazat, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés területén végzett reprezentatív kutatás szerint a közép- és nagyvállalatok 44 százaléka már több mint öt éve, nyolcvan százaléka pedig már legalább két éve foglalkozik digitalizációhoz köthető fejlesztésekkel, melyre átlagosan éves árbevételük 2,7 százalékát költik.

A befektetések megtérülése már az első évek után is egyértelműen pozitív, hiszen tízből kilenc megkérdezett vezető nyilatkozott úgy, hogy valódi versenyelőnyt biztosítanak számukra a digitalizációhoz köthető fejlesztések, 79 százalékuk pedig további digitális fejlesztéseket is tervez a következő egy-három évben. Ennek oka, hogy a hazai cégek jelentős része szerint a digitalizáció révén növekszik a működési megbízhatóság és a hatékonyság, valamint jobban nyomon követhetővé válnak a szervezeten belüli folyamatok.

„A kutatás célja, hogy felmérje a magyarországi vállalatok digitalizációhoz való hozzáállását, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataikat, terveiket, véleményüket. A digitalizáció nem csak jelentős fejlődési lehetőséget biztosít a vállalatok számára, hanem kiemelt fontossággal bír az ország gazdaságának versenyképessége szempontjából is” – mondta el Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A fejlesztések, előremutató beruházások fontosságát és az eredmények kézzel foghatóságát emelte ki Madar Norbert, a kutatást végző GKI Digital üzletágvezetője is.

„A digitalizáció hasznosságát jelzi, hogy a vállalat eredményességében is kimutatható hatása van, átláthatóbb és tervezhetőbb működést eredményez. A digitalizáció és a versenyképesség kapcsolatát a vállalati méret jelentősen meghatározza: míg a középvállalatok esetében 42 százalék volt azok aránya, akik szerint a digitalizáció nagymértékű versenyelőnyt jelent, addig a nagyvállalatok esetében már 71 százalék” – mondta a GKI üzletágvezetője.

A kutatás a közép- és nagyvállalatok Digitalizációs Index-ét is meghatározta, melyből kiderül, jelenleg hol tartanak a hazai cégek a digitalizáció folyamatában. Az index értéke egy egytől ötig terjedő skálán átlagban 3,5 lett.

„A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a cégeknek van még hova fejlődniük a digitalizáció terén, ugyanakkor erős alapokról indulnak. A digitalizáció révén hatékonyabb, gyorsabb és rugalmasabb működésre tehetnek szert a magyar cégek, amely egyben fenntarthatóbb is. Ennek a fejlődésnek szeretnénk az élére állni, hiszen több mint 125 éves magyarországi történelmünk során is mindig arra törekedtünk, hogy hozzájáruljunk az ország modernizációjához és versenyképességének növeléséhez” – emelte ki Martin.

Leave a Comment