A Mercedes-Benz kecskeméti gyára a konszernen belül is iránymutató innovációt vezetett be „árukosár koncepció” néven. Mindehhez a cég mintegy 15 millió eurós beruházást hajt végre, és jelentősen bővíti a kecskeméti gyár logisztikai csarnokát.
Az Industrie 4.0 és a gyártás digitalizációja jegyében immár az adott munkafolyamathoz szükséges alkatrészeket automatizált, önjáró robotok úgynevezett árukosarakban szállítják oda a megfelelő időpontban és mennyiségben. Ennek köszönhetően nincs szükség a korábban használt alkatrésztartó állványokra és az így felszabaduló terekben ergonomikus pihenőzónákat alakítanak ki a dolgozóknak.
Az Industrie 4.0 szellemében bevezetett új logisztikai koncepcióhoz kapcsolódóan a kecskeméti Mercedes-Benz gyár mintegy 15 millió eurós beruházást hajt végre. A logisztikai csarnok bővítési munkái a tervek szerint már 2016 első negyedévében elkezdődnek, és nyárig be is fejeződnek.
Az árukosár-alapú logisztikai rendszer jól látható változásokat jelent, hiszen az összeszerelő üzemben a szalag mellett már nem találunk állványokat, polcokat és az alkatrészek tárolására szolgáló göngyölegeket. Az ezzel kapcsolatos logisztikai ellátási folyamatok gyökeresen megváltoztak: az anyagmozgatási útvonalak felszabadultak, és bekapcsolódtak a folyamatba az árukosarakat továbbító robotok, amelyek automatikusan szállítják el az árukosarakat az árufelvételi zónából az összeszerelő szalaghoz, ahol a dolgozók az árukosárból kivett alkatrészeket felhasználják a szerelőszalag megfelelő pontján. Az árukosarak előnye, hogy lerövidítik az összeszerelő munkatársak által megtett távolságokat, valamint lehetővé teszik, hogy a megfelelő alkatrészek legyenek hozzáférhetők az összeszerelés folyamán.