Összesen 54 cég 57 pályázata nyerte el idén a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használati jogát. A független szakértői testület javaslata alapján immár 18. alkalommal díjaztak olyan vállalkozásokat, amelyek innovációra épülő, kiváló minőségű termékeikkel járulnak hozzá a magyar gazdaság és az export bővüléséhez.
Az idén új pályázati főcsoportok jelentek meg a kiírásban, így a különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszerek, a közétkeztetés, a szabadidő kulturált eltöltését segítő szolgáltatások vagy a kulturális rendezvények kategóriájában is lehetett pályázni a díjra. Összesen 54 cég, nemzetközi nagyvállalat és mikro-vállalkozás egyaránt részesülhetett a Magyar Termék Nagydíj védjegy használatára feljogosító kitüntetésben. A most kitüntetett vállalatok 46 százaléka idén pályázott először a díjra, a vidéki székhellyel rendelkező nyertesek aránya pedig 77 százalékra nőtt.
A Magyar Termék Nagydíjra benyújtott pályázatok értékelésében számításba vették az energiatakarékos, környezetbarát megoldások alkalmazását, a termékek biztonságosságát, újszerűségét, piacképességét, exporterejét, valamint a fogyasztóknak kínált plusz előnyöket is.
Végül a benyújtott pályázatok 79 százaléka nyerte el a védjegyhasználati jogot.
A hagyományosan legnépszerűbbnek számító élelmiszeripar-élelmezés kategóriában fokozottan értékelték az egészséges táplálkozáshoz kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat. A különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszerekkel a közétkeztetés területéről is érkezett pályázat. Az idén ugyancsak először meghirdetett „Kulturális rendezvények, sportesemények” témakörben világszínvonalú pályázatokért adtak át kitüntetéseket.
A szervezők tájékoztatása szerint kiemelkedő pályázatok érkeztek az építőipar, kozmetikai termékek, cipőipar, informatika, oktatás, a járműgyártás területéről, valamint a gépek és berendezések témakörben.
A legkiválóbb pályázatok elnyerték a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használati jogát, melyet győztes termékeiken, szolgáltatásaikon egy évig díjmentesen használhatnak.
A Magyar Termék Nagydíj védjegyhasználatot elnyert termékek és szolgáltatások megálmodói és készítői képviselik azt a minőségi szemléletet, gondos irányítást, hosszú távú gondolkodást, fogyasztóközpontúságot, amely a vállalkozásokon keresztül Magyarországot a gazdasági felemelkedéshez viszi közelebb – fogalmazott a díjátadón Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke.
Kiss Károlyné Ildikó, a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda ügyvivő igazgatója szerint a díj a legrangosabb hazai minősítő rendszerré vált, az elmúlt tizennyolc év, valamint a kitüntetett termékek és szolgáltatások száma jelzi, hogy a minőség hagyományt teremtett. A Magyar Termék Nagydíj Pályázat egyik kiemelt célja, hogy változtasson azon a Magyarországon gyakori szemléleten, miszerint még mindig az ár jelenti a leglényegesebb vásárlási szempontot, amelyet gyakran a minőség elé helyeznek. Valójában az ellenőrzött minőségű termékek biztonságot, egészséget, tartósságot jelentenek, megvásárlásuk végső soron megtakarításokat eredményez.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázatot az Industorg-Védjegyiroda Minőségügyi Kft., a Hipavilon Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet, a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a TÜV Rheinland InterCert Kft., valamint a WTS Klient Kft. írta ki és valósította meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, valamint a Közbeszerzési Hatóság szakmai támogatásával. A nyerteseknek átnyújtott egyedi iparművészeti trófeát a Hollóházán működő Magyar Porcelánmanufaktúra Kft. alkotógárdája által készítette.