MagyarBrands: a Rába és a Pick a legjobb magyar márkák

Idén negyedik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a magyarországi márkákat.

pick

 

A MagyarBrands nem csupán a védjegy megkülönböztetéssel, egyszeri alkalommal segíti az adott márkát, hanem a program több eleme a márkázás hosszú távú stratégiájában hozhat kézzel fogható, értékesítésben is megmutatkozó eredményeket.

Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszékének felmérése szerint a hazai fogyasztók fizetőképes 25 százaléka erősen márkatudatos, és vonzódik a magyar márkákhoz. Ez az egészségtudatos, a fenntartható életmódot preferáló csoport számára a termék hazai származása, a minőség, a környezettudatos, etikus magatartás és a felelősségtudat összekapcsolódik. Komoly vásárlóerőt képviselnek, évi mintegy 300 milliárd forintot költenek csak élelmiszerre.

A felmérésből az is kiderül ha a magyar és a rivális külföldi terméknek azonos az ára, akkor a fogyasztók 85 százaléka választja a hazait. Ha viszont többe kerül a magyar márka a konkurens külföldinél, a hazai árut választók aránya az elmúlt egy év alatt 31 százalékról 25-re csökkent.

A MagyarBrands fogyasztói márkák toplistáján 2013-ban az első helyet a Pick szerezte meg, amelyet a Herendi, a Gyulai, a Herz, az MR1 – Kossuth Rádió, a Kalocsai Paprika, az IBUSZ, a Budapesti Operettszínház, a Gundel, valamint a Hollóházi követ.

Az üzleti márkák toplistájának élén a Rába végzett a Videoton, a Richter, az MTI, a Főgáz, a Fővárosi Vízművek, a Kemikál, az MTV, a Szarvasi és a Nitrogénművek előtt.

Az év fogyasztói márkája: Pick
Az év legelismertebb fogyasztói márkája: Ilcsi
Az év legdinamikusabb fogyasztói márkája: Szentkirályi
Az év legsikeresebb új fogyasztói márkája: Mindig TV

Az év üzleti márkája: Rába
Az év legelismertebb üzleti márkája: KÜRT
Az év legdinamikusabb üzleti márkája: Nádudvari
Az év legsikeresebb új üzleti márkája: Mirelite Mirsa

A kiválasztás pályázati rendszerben, illetve egy szakértői bizottság jelölése alapján történik. Az elismerésre fogyasztói és üzleti kategóriában pályázhatnak a magyar márkák. A MagyarBrands díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok (tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás) alapján történik, amelyet szakmai elbírálás (reputáció, identitás) és GFK fogyasztói ismertség kutatás egészít ki. Ezen szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a sikeres hazai márkák végleges listáját.

1. Az év fogyasztói/üzleti márkája = abszolút győztes, a lista első helyén végzett
2. A legdinamikusabb fogyasztói/üzleti márka = a tradíciójához, múltjához képest legelőrébb végzett az abszolút sorrendben
3. A legelismertebb fogyasztói/üzleti márka = a reputációban a legtöbb pontot kapta
4. A legsikeresebb új fogyasztói/üzleti márka = az öt évnél nem régebbi márkák közül a legelőrébb végzett az abszolút sorrendben

A MagyarBrands program a márkák ranglistáján túl fontos feladatának tekinti azon szervezetek munkáját elismerni, amelyek kiemelten járulnak hozzá a gyermekek jólétét szolgáló feladatok ellátásához valamint a kulturális élet előremozdításához, megerősítéséhez.
A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2013-ban a Szemem Fénye Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapest Music Center, a MagyarBrands innovációs különdíjat az NNG nyerte el.

Forrás: IP

Leave a Comment