A németek még mindig szeretik a dízelt

auto emisszió

A dízelmotorok környezetvédelmi előnyeit méltatta a német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA éves beszámolóján Berlinben a szervezet elnöke.

A Volkswagen emissziós botránya nemcsak az érintett vállalattal szemben ingatta meg az ügyfelek bizalmát, hanem az egész ágazattal, valamint a dízeltechnológiával szemben is – jelentette ki Matthias Wissmann, a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) elnöke, hangsúlyozva, hogy a szervezet mindent meg fog tenni az iparággal és a dízeltechnológiával szembeni kételyek eloszlatása érdekében.

A Volkswagen a bizalmi válság transzparens és gyors rendezésére tett ígéretet.

A VDA elnöke külön kiemelte, hogy a dízeltechnológiát nem lehet idejétmúltnak tekinteni, hanem éppen ellenkezőleg, az egyik legfontosabb eleme lehet a kitűzött szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok elérésének. A dízelmotorok húsz százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a benzinmotorok, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig tíz százalékkal alacsonyabb.

Az viszont tény, hogy a NEFC (New European Driving Cycle) emissziós szint mérési szabvány felett eljárt az idő. A VDA ezért is szorgalmazza a valós járműhasználati körülményeket jobban tükröző WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) mérési eljárás bevezetését. A laboratóriumi mérések és a tényleges utcai kibocsátási értékek közötti eltérést azonban fizikai és technikai okokból soha nem lehet majd teljes mértékben kiküszöbölni.

Wissmann üdvözölte az Európai Bizottság döntését az RDE (Real Driving Emissions) teszteljárás bevezetéséről, amelynek keretében 2017-től laboratóriumi mérések mellett utcai körülmények között is ellenőriznék a járművek emissziós értékeit. Hangsúlyozta azonban, hogy fontos a keretfeltételek megfelelő meghatározása, mivel azok kissé ambiciózusak tűnnek.

A német autóipar piacvezető a dízeltechnológiában. A nyugat-európai piacon eladott autókból minden második dízel, és minden második eladott dízelmotor német gyártótól származik. A dízelmotoroknál alkalmazott legmodernebb károsanyag-kibocsátás csökkentő technológia a legszigorúbb előírásoknak is megfelel.

Környezetvédelmi és klímapolitikai szempontból tehát nagy hiba lenne tétlenül szemlélni a dízelmotorok hitelrontását. Klímavédelmi szempontból éppen az Euró-6-os dízelmotorok mihamarabbi elterjesztése az egyik legjobb megoldás – mutatott rá a VDA elnöke.

Leave a Comment