Új technikával könnyítenek magukon az easyJet gépei

Az easyJet legújabb technológiája akár negyed tonnával is csökkenti a repülőgépek súlyát, emellett javítja az utastér levegőjét is.

Easyjet A320

 

Az easyJet, az Egyesült Királyság legnagyobb légitársasága az innovatív, úgynevezett Zonal Dryer rendszer bevezetésével jelentősen csökkentené a repülőgépek súlyát. A légitársaság könnyű, svéd fejlesztésű, úgynevezett Zonal Drying egységeket helyez el az A320-as típusú gépek utastér feletti részeiben, amelyek a páratartalom megkötése révén akár 250 kilogrammal is könnyebbé tehetik a repülőgépet. Ez a tömeg nagyjából tizenkét poggyásznak felel meg. Az utastér levegőminőségét is javító rendszer speciális megoldásokon alapul: magába foglalja a ventillátort, a fűtőberendezést és a pára elnyelő, könnyű üveggyapotból készült forgórészt is.

Az easyJet állítása szerint jelenleg is az iparág egyik legtisztább, legújabb és leghatékonyabb flottáját üzemelteti. Egy easyJet utas széndioxid-lábnyoma 22 százalékkal kisebb más légitársaságok átlagánál. A Zonal Drying rendszer használata nagyban hozzájárul majd az évi 1,2 milliárd fontos üzemanyag kiadás csökkentéséhez is. Az eredmények függvényében a légitársaság további repülőgépeken, a későbbiekben pedig a teljes flottán bevezetné a Zonal Dryer rendszert.

Chris Foster kapitány, az easyJet’s repülési üzemeltetési menedzsere szerint a Zonal Dryer technológia használatával akár 4,5 millió kilogramm üzemanyagot spórolhatnak meg évente.

Forrás: IP

Leave a Comment