Az internethez való hozzáférés létfontosságú az okostelefont használók számára, a készüléktulajdonosok a szó szoros értelmében függenek a jó minőségű internet-kapcsolattól. Enélkül elvész az okostelefon jelentette plusz érték.
Az okostelefon-használók körében gyakoriak a problémák – mutat rá az Ericsson ConsumerLab 100 ezer fős mintán alapuló, az okostelefont használók igényeiről készített felmérése. A leggyakoribb problémának a csatlakozási nehézségek, az alkalmazások, vagy szolgáltatások összeomlása, valamint a nem megfelelő sebesség számítanak.
Az elégedettség a hűség záloga – a hálózattal való magas szintű elégedettség létfontosságú, egyben nagyszerű módszer az ügyfélhűség növelésére. Az internetelérés mára a mindennapjaink szerves része. Az okostelefon-használók körülbelül 40 százaléka veszi használatba készülékét még mielőtt kikelne az ágyból. A munkába való utazás alatt az adatfelhasználás közel 70 százalékos csúcson van, majd a nap további részében is magas marad, mivel a felhasználók rövid időre, de gyakran lépnek fel a hálózatra.
Számos szolgáltatás és alkalmazás felhőalapú, ami azt jelenti, hogy egy készülék kiváló minőségű internet-hozzáférése nem csupán előny, hanem szükséges tényező. A gyakran problémákba ütköző felhasználók hamar elvesztik a türelmüket, zavarja őket a rossz minőség, és más, jobb alternatívákat kezdenek keresni.
A fogyasztói elégedettség szorosan kapcsolódik a márkáról kialakított megítéléshez. A teljes fogyasztói élmény több részből tevődik össze. Az Ericsson ConsumerLab felmérése szerint az összes felhasználó valamivel több mint fele elégedett a telefonja hálózatának minőségével, és csupán két százalékuk állította, hogy kifejezetten elégedetlen vele. A felhasználók nagyjából 45 százaléka semleges, egyik irányban sem nagyon mozdul el. Ez egyértelmű kihívást, lehetőséget jelent a mobilszolgáltatók számára, hogy jelentősen növeljék az elégedett felhasználók számát, és ezen keresztül a márkájuk erősségét.
Okostelefonjával szinte mindenkinek voltak már nehézségekei alkalmazások használata vagy az internet elérése terén. Az esetek többségében ezek csak jelentéktelen problémák, és a felhasználók elfogadják, hogy időről időre előfordulhatnak ilyenek, azonban a felhasználók mintegy fele ezeket a problémákat hetente tapasztalja, 16 százalékuk pedig naponta találkozik velük. A rendszeresen jelentkező problémákat a felhasználók már kevésbé tartják elfogadhatónak, sőt bosszantónak vélik. A legtöbben a technológia fejlődésével a jövőben javulást várnak ezen a téren.
A jó minőségű élmény hozzávalói összefoglalhatók négy szóban: kényelem, azonnali jelleg, egyszerűség és megbízhatóság.
A felhasználók olyan szolgáltatást szeretnének, amely hatékony, kiszámítható és egyszerűen használható. A gyenge minőségű felhasználói élményt elsősorban olyan tényezők okozzák, mint például a hosszas betöltési idő, a hozzáférés hiánya, az összeomlás, a belassulás vagy a rövid akkumulátor-élettartam. A legtöbb hibajelzés az internetes böngészés és a közösségi hálózatok használata kapcsán érkezett, ezt követi a fájlfeltöltés/fájlletöltés, az üzenetküldés és a videoalkalmazások.
A felhasználók a legbosszantóbbnak a gyenge internetkapcsolatot, az alkalmazások összeomlását és az alacsony sebességet tartják. Az ezekkel kapcsolatos rossz érzés magától értetődően abból fakad, hogy szeretnének folyamatosan online lenni. Más részről e három probléma sikeres elhárítása jelentős szerepet játszhat a felhasználói élmény javításában, valamint az adatforgalom növelésében a kevésbé intenzív és a gyakori felhasználók körében is.
A felhasználó szemében a legtöbb csatlakoztatási probléma általában a mobilszolgáltatóhoz kapcsolható. Ha ezek a problémák rendszeresen heti egy alkalomnál gyakrabban fordulnak elő, akkor valószínűleg csökken a mobilszolgáltatóval való általános elégedettség – még akkor is, ha a probléma nem a mobilszolgáltatóhoz kapcsolódik. A lassú hálózat egyike a fő okoknak. A lassú vagy alacsony memóriamennyiséget kínáló okostelefonok is hozzájárulhatnak a problémákhoz, bár érdekes módon, iPhone felhasználók esetében csak 2 százalékuk okolta a készüléket a használati problémákért. Sokan türelmesek, és vagy újból megpróbálják, vagy megvárják, amíg a hálózat vagy a készülék betöltődik. Ugyanakkor a felhasználók mintegy 40 százaléka elteszi a telefonját, 7 százalékuk pedig átvált már a telefonon lévő tartalomra. Nagyon kevés felhasználó tesz olyan lépéseket, amelyek az alkalmazás teljes eltávolítását eredményezik.
Az elégedett felhasználók receptje
A lefedettség és a sebesség kulcsfontosságú az elégedettség szempontjából – állapítja meg a tanulmány. Ahhoz, hogy egy mobilszolgáltató valóban kiemelkedjen a többi közül, kiváló minőségű adatátviteli szolgáltatásokat kell biztosítania tökéletes 3G vagy 4G hálózaton. Sok szempontból lehet érvelni amellett, hogy a megbízhatóság fontosabb a sebességnél. Ha minden területen garantálható egy megfelelő minimális sebesség, igen valószínű, hogy nőni fog az elégedettség. A megbízható hálózat eléréséhez a mobilszolgáltatóknak azonosítaniuk kell a leggyengébb pontokat, és ezen területeken kell fejlődniük, ahelyett, hogy a már megbízható csatlakozást kínáló területeken növelnék tovább a sebességeket.
Forrás: IP