Innováció finanszírozási barométerének 7. kiadását az Alma Consulting Group a leginnovatívabb iparágakban tevékenykedő 2.041 vállalat, 9 európai országban (Belgiumban, Csehországban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban és Nagy-Britanniában) történő megkeresése alapján állította össze. A felmérés rávilágít a különböző adókedvezmények használatára is, vizsgálja a vállalatokra, a K+F foglalkoztatásra és a K+F kiadásokra gyakorolt hatásaikat. A magyarországi felmérés a Magyar Innovációs Szövetséggel való partneri együttműködésben valósult meg.
Az állami források továbbra is meghatározó szerepet játszanak a vállalatok innovációs projektjeinek finanszírozásában, melynek csak 34%-át képezik olyan egyéb eszközök, mint a részvénytőke vagy a bankhitelek. A vállalatok 45%-ának a megfelelő pénzügyi lehetőségek felkutatása a fő kihívás, megelőzve az innovációk védelmét (29%) vagy az innovációs emberi erőforrás menedzselését (35%).
A K+F adókedvezmény a leggyakrabban igénybe vett finanszírozási forma (53%). Magyarországon ez az arány jóval alacsonyabb (36%), megfelel a közép-európai átlagnak (37% alatt), mindez részben azzal magyarázható, hogy a K+F közvetett támogatások rövidebb múltra tekintenek vissza a régióban. Nagy-Britanniában, Franciaországban vagy Belgiumban ez az első számú finanszírozás, a cégek 65%-a él vele. “Az európai vállalatok rendkívül pozitívan értékelik a K+F adókedvezményeket: minden második vállalat tekinti ezeket a legfontosabb támogatási formának, minden harmadik pedig egyenesen elengedhetetlennek tartja őket az innováció elősegítéséhez” hangsúlyozza Dr. Páncsity Mira Ágnes, az Alma Consulting Group Magyarország Kft. (Magyar Innovációs Szövetség tagszervezete) operatív igazgatója.
A 2011-ben K+F adókedvezményt igénybe vevő európai vállalatok 62%-a (a magyar cégek 46%-a) növelte a forgalomba hozott újításainak számát, 49%-a (a magyar cégek 39%-a) pedig a K+F terén foglalkoztatott munkaerő állományát. Az innovatív vállalatok 74%-a bizalommal tekint a jövőbe, az elmúlt három évben 39%-uk szinten tartotta, 48%-uk növelte a K+F kiadásait. Az elkövetkező 12 hónapban 46%-uk tervezi a K+F munkaerő bővítését.
A 7. Innovációs Barométerről első alkalommal „Az ötlettől az üzleti sikerig˝ c. konferencián beszél Róna Péter, projektvezető, december 14-én, 13:40-kor, a Corinthia Grand Hotel Royalban (1073 Budapest, Erzsébet körút 43-49.). A konferencia társszervezője a Magyar Innovációs Szövetség. Bővebb információ az Alma Consulting Group Magyarország Kft. honlapján (www.almacg.hu) található, és a következő linken: http://www.almacg.hu/sajtokoezlemenyek.html