Ellenszélben is sikerült a Huaweinek

Huawei consumer branch

A Huawei fogyasztói üzletága közzétette idei első féléves üzleti eredményét: az üzletág bevétele 41 százalékkal 77,4 milliárd kínai jüanra (11,59 milliárd amerikai dollár) növekedett 2015 első félévéhez képest, és az okostelefon kiszállítások meghaladták a 60,56 millió darabot, amely 25 százalékos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

A Huawei annak ellenére érte el ezt a nagyarányú fejlődést, hogy az okostelefon kiszállítások mértéke csak 3,1 százalékkal nőtt globálisan az IDC szerint. Ezzel az eredménnyel a vállalat felülmúlta az iparág teljesítményét, és piaci részesedése elérte a 11,4 százalékot a globális okostelefon piacon a GfK Piackutató Intézet szerint.

A Huawei jó pozíciókkal rendelkezik ahhoz, hogy a jövőben is folytassa terjeszkedését az okostelefonok, a hordozható eszközök, az okos otthonok és felhő üzletek piacán. Ezzel a vállalat a végfelhasználóknak kívánt megoldások és platformok szolgáltatójává alakul, a felhasználók számára kényelmesebb és intelligensebb lehetőséget kínál ahhoz, hogy digitális összekapcsoltságban élhessenek.

A cég különösen gyors növekedést tapasztalt Európában éppúgy, mint a feltörekvő piacokon – beleértve Észak-Afrikát, Közép-Ázsiát és Latin Amerikát – mondta el, a Huawei fogyasztói üzletágának elnöke. Richard Yu hozzátette: a sikereket olyan piacon könyvelhették el, mint az okostelefonoké, ahol rendkívül nagy a verseny. Ez is tanúsítja a Huawei hosszú távú elkötelezettségét az innováció, a fogyasztói trendek, valamint a hazai és a nemzetközi piacokra való összpontosítás iránt.

A Huawei a jövőben folytatja az iparági együttműködéseket, hogy kiváló minőségű szolgáltatást nyújthasson és olyan innovatív új termékeket fejlesszen, amelyek egyesítik magukban a technológiát, a minőséget és a stílust. A Huawei nemzetközi partnerei között található a Leica, a Swarovski, a Harman Kardon, az Audi, a Google, a Microsoft és az Intel.

A Huawei fogyasztói üzletága tovább optimalizálta bevételszerkezetét a 2016 első felében szerte a világon tapasztalható gyors piacnövekedést követően. Ennek eredményeként az anyaországon kívüli piacok másfélszer gyorsabban növekedtek, mint Kínában. A nemzetközi okostelefon-piacon a Huawei részesedése elérte a 11,4 százalékot. Az 500-600 dolláros okostelefon-piacon a Huawei részesedése a 2015. júniusában mért 15,2 százalékról 25,7 százalékra nőtt.

A hagyományosan felsőkategóriás okostelefon-piacon kivételesen erős eredményeket ért el a Huawei. A cég Nyugat-Európában a harmadik legnagyobb szereplő az okostelefon-piacon 11,5 százalékos részesedéssel. Az 500-600 euróba kerülő okostelefonok piacán a Huawei fél év alatt – 2016 májusára – 14,3 százalékra növelte részesedését. Spanyolországban a Huaweinek sikerült betörnie a csúcskategóriás 600 euró feletti okostelefon-piacra, 9,6 százalékos helyi piaci részesedéssel. Az Egyesült Királyságban és Franciaországban a gyors bevételnövekedés a P9 okostelefon jelentős eladási számainak köszönhető, a piacvezető készülékből ugyanis jelentősen több fogy, mint elődjéből a P8-ból.

Lengyelországban és Finnországban a Huawei okostelefon-piaci részesedése a 2015. januári 1,8 és 1,4 százalékról 2016 májusára 22,3, valamint 22,1 százalékra emelkedett. A Huawei okostelefon-piaci részesedései Csehországban, Magyarországon, Romániában és Ausztriában mind meghaladják a tíz százalékot.

Az eladások a fejlődő országok piacain is erős növekedést mutatnak: Egyiptomban a Huawei márkaismertsége a 2014-es 11 százalékról 2016-ra elérte a 93 százalékot. Argentínában, Chilében és Törökországban a Huawei okostelefon eladások egy év alatt kétszáz százalékkal nőttek.

Kínában a Huawei 18 százalékos okostelefon-piaci részesedéssel továbbra is az iparág vezetője. A GFK felmérése alapján a 4-5 ezer kínai yüan árú okostelefonok piacán a Huawei elérte a piaci részesedés 36,7 százalékát.

A Huawei az innováció elkötelezettje: a vállalat az elmúlt tíz évben több mint 240 milliárd kínai jüant (mintegy 37 milliárd amerikai dollárt) fordított kutatás-fejlesztésre és éves szinten árbevételének legalább tíz százalékát invesztálja ebbe a területbe. Világszerte 17 kutatás-fejlesztési központot, 36 innovációs központot és 45 képzési központot tart fent, és a több mint 170 ezer fős dolgozói gárdájának 45 százaléka dolgozik a kutatás-fejlesztés területén.

Beruházásainak meg is van az eredménye: a Huawei zászlóshajó termékei, mint a P9, az üzleti felhasználóknak szánt Mate 8, a Honor 8 okostelefonok, és a vállalat első 2 az 1-ben notebookja, a MateBook jó piaci fogadtatásban részesültek. A vállalt nemzetközi szinten 4,5 millió darab P9 és P9 Plus készüléket adott el, 130 százalékkal többet, mint a P8-ból 2015 azonos időszakában. A Mate 8 kiszállításai is meghaladták az 5,5 millió darabot, a MateBook pedig a világ számos országában elérhetővé vált, beleértve az Egyesült Államokat is.

A Huawei 2016-ban ismét felkerült a BrandZ Top 100 legértékesebb márkáinak listájára, ahol a 2015-ös pozícióját (70.) húsz hellyel javította, így most a listán 18,652 millió amerikai dollár márkaértékkel az 50. helyen szerepel.

Leave a Comment