Megújította elektronikus fizetési megoldásait a K&H Bank: a korábbinál még biztonságosabbá és egyszerűbbé vált a mobilbank és az e-bank használata, és a webes értékpapír-kereskedési rendszer, a WebBroker is. A K&H internetes banki szolgáltatását használó ügyfelek száma évente nagyságrendileg tíz százalékkal nő, és a következő időszakban további bővüléssel számol a társaság.
A K&H Bank internetes banki szolgáltatásánál folyamatosan, évente nagyságrendileg tíz százalékkal nő az ügyfelek száma, 2016 március végére már a bankszámla-tulajdonosok több mint nyolcvan százaléka rendelkezett ilyennel. A pénzintézet várakozásai szerint 2016 végére csaknem duplájára emelkedhet a mobilbankot használók száma. Az elektronikus megoldások iránti fokozódó érdeklődés miatt a K&H Bank megújította az elektronikus felületeit: korszerűbb, még biztonságosabb és egyszerűbben használható lett az e-bank, a mobilbank, és az értékpapír-kereskedésre alkalmas KBC Equitas WebBroker rendszere is új felületet kapott.
Rajna Gábor, a K&H Bank értékesítési hálózat és támogatási igazgatója közölte, hogy a fejlesztésekkel a megváltozott ügyféligényeknek kíván megfelelni a pénzintézet. A K&H anyabankja, a KBC Csoport két évvel ezelőtt elindított üzleti stratégiájának fontos része a digitalizáció.
A K&H Bank 2015-ben összesen 1,5 milliárd forintot költött, 2017-ig pedig összesen hatmilliárd forintot fordít digitális fejlesztésekre.
Ennek keretében 2016-ban megújult a mobilbank, az e-bank, a KBC Equitas WebBroker szolgáltatása és a bank weboldala is.
Az elektronikus tranzakciók eleve biztonságosabbak és transzparensebbek, mint a készpénzes megoldások, ezáltal is fehérítik a gazdaságot. A fejlesztések célja, hogy innovatív, kényelmes, egyszerű és gyors megoldásokat biztosítsunk. A megújult mobilbankunk segítségével például módosíthatjuk a bankkártyánk napi limitjét a mobilunkkal, vagy, ha mindenképpen készpénzre van szükségünk, akkor a GPS-alapú keresővel pillanatok alatt megkereshetjük, hol van a legközelebbi K&H ATM. Mindezek mellett az eddigi 50 ezer forintnál nagyobb összegeket is utalhatunk és nemcsak partnernek – emelte ki Rajna. A szakember az is elmondta, hogy a mobilbankban az ügyfelek leggyakrabban a számlaegyenlegüket ellenőrzik, a dobogó második fokán pedig a forintátutalás indítása és a bankkártya napi limitjének állítása áll.
Az újításoknak köszönhetően a KBC Equitas WebBroker az átlagos befektetői igényekre szabva, modern webes trendeknek megfelelő, könnyen áttekinthető felülettel jelentkezik. Az e-bank olyan kényelmi funkcióval bővült, amellyel kezelhetők lettek az e-bankhoz használt azonosító eszközök. A weboldal április végén letisztult dizájnnal, grafikonokkal, videókkal és hasznos kalkulátorokkal kiegészülve újult meg. Az új oldal asztali számítógépen, mobiltelefonon és tableten is felhasználóbarát élményt nyújt.
A közelmúltban végzett digitális fejlesztéseknek köszönhetően többek között már szinte minden bankfiókban található olyan laptop, okostelefon, amelyen az ügyfelek használhatják az e-bankot, minden bankfiókban ingyenes wifi áll rendelkezésre. Közel két éve elindult a távhitelezési szolgáltatás, így azokban a fiókokban, ahol nincs hitelszakértő, videókonferencia segítségével kaphatnak szaktanácsot az ügyfelek. 2015 óta működik a készpénz nélküli fiók, a vállalati ügyfélszolgálaton pedig webkamerás hívások segítségével dokumentumokat illetve képernyőt is meg tudnak osztani az ügyfelekkel a kollégák – sorolta Rajna.
A biztonság terén is szintet lépett a K&H Bank: az egyik legfontosabb újítás az integrált megoldást nyújtó, úgynevezett mobiltokenes ügyfélazonosítás mind lakossági, mind pedig kkv ügyfélkör részére. A mobiltoken egy szoftveralapú azonosítási rendszer, amelynek segítségével, kétfaktoros azonosítást követően, csak azokról az eszközökről lehet belépni a mobilbankba, amelyekre azt az ügyfél előzetesen feltelepítette, és aktiválta. Ennek eredményeként lényegében az e-bank biztonságosan beköltözik az ügyfél okostelefonjába – hangsúlyozta Rajna. A szakember szerint a fejlesztés azért is volt indokolt, mert az okostelefonok térnyerése miatt egyre többen szeretnék majd a pénzügyeiket mobilon intézni, és a mobiltelefonos penetráció ehhez megfelelő alapot ad.