Az elektromos buszcsaládot tervező magyar evopro csoport és a kompozit kocsitestet gyártó orosz NCC kedden vette át a JEC Innovációs Díjat. A díjátadóra a BKV számára gyártott húsz darab kompozit busz egyike ment ki saját lábán, így a Modulo C68E a történelem első és egyetlen elektromos busza mely teljesítette a Budapest – Párizs távot.
A világ legnagyobb kompozit iparági szereplőket képviselő szervezete, a JEC Group Innovációs Díjban részesítette az evopro-t és az NCC-t (Nanotechnology Center of Composites) a városi tömegközlekedés kategóriában a kompozit kocsitest gyártásának elismeréseként a párizsi kiállításon. Mészáros Csaba és Molnár Péter olyan prominens gyártók képviselőivel együtt vehették át a kitüntetést, mint az osztrák KTM Technologies, a német BMW vagy Audi, a spanyol ACCIONA Infrastructures, a belga Sonaca, az amerikai Bally Ribbon Mills, a francia Faurecia Automotive Exteriors vagy az olasz Automobili Lamborghini.
A díjnyertes termékek március 10-ig tekinthetők meg a JEC World Show kiállításon Párizsban, mely az iparág legtámogatottabb és legnagyobb seregszemléje. A kategórianyertes Modulo buszból a látogatók egy nyolcméteres, tisztán elektromos hajtású járművet vehetnek szemügyre közelről, amely a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) számára készült.
Az öt akkumulátorsorral szerelt busz Budapesttől Párizsig 1570 km távolságot tett meg. Az út során a jármű meghajtására 792 kWh áramot használtak fel, a rekuperált energia 103 kWh volt. A fékezési erőből visszanyert energiát is számolva az út során a fogyasztás kilométerenként 0,487 kWh értéket mutat. Szakemberek számítása szerint az elektromos áram üzemanyagként való felhasználásával több mint fél tonna széndioxid kibocsátását sikerült megspórolni a Modulóval.
A Párizst megjárt autóbusz 2016. március 18-tól 20-ig megtekinthető lesz a Hungexpo területén is az Autó, Motor és Tuning Show rendezvényen.