Saját fejlesztésű képzési orientációs tesztet készített a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) a középiskola befejezéséhez közel álló diákoknak, ezzel segítve őket a számukra legmegfelelőbb képzési terület kiválasztásában – tájékoztatta az intézmény a távirati irodát.
Az SZTE szakértők bevonásával fejlesztette ki képzési orientációs tesztjét, amelynek kitöltésével, a gyors és egyszerű online eszköz segítségével a középiskolások visszajelzést kapnak a rájuk leginkább jellemző személyiségjegyekről, készségekről és érdeklődési irányokról. A teszt újdonsága, hogy ezekhez nemcsak foglalkozásokat, hanem olyan képzési területeket és ajánlott szakokat illeszt, amelyek elérhetőek a felsőoktatási intézményben.
Az egyetemünkön dolgozó karriertanácsadók azt érzékelik, hogy a leendő diákok és a felsőoktatásban tanuló hallgatók egy része támogatásra szorul a számára leginkább megfelelő szak és szakma kiválasztásában – mondta az SZTE oktatási rektorhelyettese. Karsai Krisztina szerint fontos, hogy képessé tegyék, felkészítsék a leendő hallgatókat arra, hogy tudatosan tudjanak dönteni pályájukról.
A szilárd önismereten alapuló szakválasztás nemcsak közvetlenül a tanulmányokra van pozitív hatással. A számára megfelelő pályán elinduló hallgató hatékonyabban tud élni az egyetem adta tapasztalatszerzési lehetőségekkel is (tanulmányi utak, külföldi ösztöndíjak, gyakornoki vagy álláskeresést segítő programok), és ez óriási előny a munkaerőpiacra való sikeres kilépéshez. A kérdéssor kitöltése egyetemisták számára is hasznos lehet, akik pályacéljaikat szeretnék összevetni a kapott eredményekkel.
Az SZTE november 26-án tartja nyílt napját a József Attila Tanulmányi és Információs Központban. A rendezvény képzési kiállításán a leendő hallgatók a karok képviselőinek feltehetik kérdéseiket, valamint három helyszínen óránként kari tájékoztató előadásokon ismerhetik meg mélyebben az SZTE képzési kínálatát. Az orientációs teszt a nyílt nap látogatói számára hasznos útmutatást adhat ahhoz, hogy mely karok képzéseiről érdemes alaposabban informálódniuk.