A Huawei fogyasztói üzletágának árbevétele az idei első félévben meghaladta a kilencmilliárd dollárt, ami 69 százalékos emelkedésnek felel meg éves összehasonlításban.
A fogyasztói üzletág a teljes bevétel 32 százalékát adta, ami egy évvel korábban még 24 százalék volt. A cég Kínában 124 százalékos bevételnövekedést ért el éves bázison, míg más régiókban negyven százalékot meghaladó emelkedés volt jellemző.
A társaság az első félévben 48 millió okostelefont szállított, 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben a globális okostelefon kereslet mindössze hét százalékkal emelkedett a Gfk piackutató intézet májusi felmérése szerint. A tanulmány alapján a Huawei globális piaci részesedése folyamatosan nő, a januári 6,7 százalékról májusra elérte a 8,8 százalékot.
A Huawei mobiltelefon-piacról származó bevétele idén január és június között elérte a 7,2 milliárd dollárt, amely 87 százalékos emelkedést jelent az előző üzleti év azonos időszakához képest.
Az első félévben a vállalat összesen 76 687 szabadalmi kérelmet nyújtott be, ezek közül 18 ezer készülékekkel volt kapcsolatos. A Huaweinek összesen csaknem 42 ezer szabadalmát alkalmazzák világszerte.
A cég az év végére húszmilliárd dolláros árbevételre számít a fogyasztói üzletágban. A Huawei továbbra is kiemelt figyelmet fordít majd az Internet of Things (dolgok internete) technológiák fejlesztésére, különösen az összekapcsolt autók ágazatában, hogy elősegítse a személygépkocsik, az okostelefonok és a viselhető okoseszközök közötti akadálymentes kommunikációt.