A következő öt év alatt mintegy száz elektromos meghajtású autót és speciális kiszolgáló járművet állítanak üzembe a ferihegyi repülőtér területén a tervek szerint – közölte a a Budapest Airport Zrt. (BA).
A repülőtér ideális környezet elektromos járműpark üzemeltetésére, mivel viszonylag rövid távolságokat kell megtenni, ahol a belső égésű motorral szerelt járművek eleve kevésbé gazdaságosan működtethetők.
Az elektromos autó működése során nem bocsát ki szén-dioxidot, azonban figyelembe véve, hogy erőművek által termelt elektromos áram hajtja, hozzávetőleg 7,2 kilogramm szén-dioxid termelés jut minden megtett száz kilométerre – állítja a BA közleményében környezetvédelmi szakértőkre hivatkozva. Ez jóval alatta marad egy modern dízelmotor kibocsátásának, ami mintegy 18,7 kilogramm szén-dioxid száz kilométerenként.
A BA első elektromos kisautóját, egy Smart Electric Drive-ot június végén helyezték üzembe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A cég külön programot indított a repülőtér területén működő közel kétszáz partnercég környezetvédelmi fejlesztéseinek koordinálására és ösztönzésére, aminek fontos eleme az elektromos mobilitás terjesztése. A repülőgépek kiszolgálását, a poggyászkocsik vontatását, a hatóságok munkatársainak közlekedését ezernél is több jármű biztosítja a repülőtéren, ezek mind egy alig tíz kilométer sugarú körön belül mozognak, a közúti forgalomtól elzárt területen. A repülőtéri környezet ezért kézenfekvő helyszín elektromos járművek üzemeltetésére, továbbá a töltőinfrastruktúra telepítésére.
Kurucz László, a BA helyettes szóvivője az MTI-nek elmondta: ez év végéig mintegy tucatnyi elektromos meghajtású járművet helyeznek üzembe a repülőtér területén a földi kiszolgálást végző partnercégek.
A BA az utóbbi két évben mintegy hatezer tonnával csökkentette szén-dioxid kibocsátását, ami megfelel ötszáz háztartás éves energiafogyasztásának.