Az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit – derül ki az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából.
Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.
„Az adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okos autó funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során” – fogalmazott Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója.
A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd – jegyezte meg Arun Bhikshesvaran. Az Ericsson, az AT&T Drive Studióval együttműködésben, azon fáradozik, hogy felhőalapú csatlakoztatott jármű megoldást biztosítson, nemzetközi jelenlétünk pedig lehetővé teszi e szolgáltatások globális bevezetését.
A tanulmány legfőbb megállapításai:
- • A világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások
- • A járművezetők 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától
- • A megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk
- • Az egyesült államokbeli járművezetők 67%-a jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy Wi-Fi szolgáltatást, ha használhatná autójában
Az ügyfelek szerint az okos autók legfontosabb funkciói, szolgáltatásai a következők:
- • Útközbeni műszaki segélyszolgálat (74%)
- • Navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%)
- • Távoli indítás (71%)
- • Valós idejű zeneátvitel (70%)
- • Felhasználásalapú biztosításkövetés (52%)
- • Wi-Fi hotspot (50%)
Az Ericsson kulcsfontosságú szerepet játszik az AT&T Drive platform működésében: felhőalapú platformot biztosít, ahol az autógyártók maximálisan saját igényeikre szabott okos jármű élményt futtathatnak. A teljes kutatási jelentés az AT&T Drive Studio bocsátja az autógyártók rendelkezésére.
Forrás: IP