Csökkent a Vodafone Magyarország bevétele

A romló gazdasági körülmények hatására a 2012/13-as üzleti évben a Vodafone Magyarország Zrt, árbevétele az egy évvel korábbi 128,3 milliárd forintról 121,6 milliárd forintra csökkent, miközben az államkasszába történő befizetések összege 8,7 milliárd forintról 14,3 milliárd forintra ugrott.

vodafone

 

A vállalat hatékonyága mindezek ellenére jelentősen javult, a működési költségek ugyanis 99,2 milliárd forintról 90,2 milliárd forintra csökkentek, miközben az alkalmazotti bérek és juttatások összege 0,5 milliárd forinttal, 13,8 milliárd forintra nőtt.

„A mobil kommunikációs piacon tapasztalható erős verseny, a lakossági és vállalati ügyfelek sokaságát érintő nehéz gazdasági környezet miatti jobb és jobb ajánlatok keresése, valamint a szabályozott összekapcsolási díjak csökkenésének eredményeként a mobilpiac nyomás alatt állt a 2012/2013-as üzleti évben. A Vodafone Magyarország azonban tovább folytatta beruházásait, elsősorban hálózatára fókuszálva. Nem csupán lefedettségünk javult, hanem a minőség és megbízhatóság is, és a jelentős hatékonyságjavulásnak köszönhetően energiafelhasználásunkat is csökkenteni tudtuk” – hangsúlyozta Diego Massidda vezérigazgató a vállalat most megjelent vállalati felelősségvállalási jelentésben.

A cég működésének egyik legfontosabb sikertényezője az infrastruktúra. A 2011/2012. évi hálózatmodernizáció eredményeképpen a Vodafone szélessávú mobilinternet hálózatának országos lefedettsége 97,4 százalékosra nőtt.

Miközben a lefedettség európai szinten is kiugróan magas, a bevezetett energiahatékonysági intézkedések hatására jelentősen csökkent a környezeti terhelés és a vállalat szénlábnyoma is. A Vodafone elemzése szerint a kibocsátást és az energiafelhasználást csökkentő intézkedések hatására a 2012/2013-as időszakban a 13 százalékkal növekvő mobil adatforgalom ellenére 33 százalékkal sikerült csökkenteni a széndioxid kibocsátást. Az így ki megtakarított, közel 12000 tonna széndioxid 2160 magyar lakos átlagos éves széndioxid kibocsátásának felel meg.

A jelentés szerint a Vodafone országosan 2013. március végén 2 637 db bázisállomással rendelkezett, ezeknek alig 20 százaléka volt önállóan használt torony, a többit más szolgáltatóval közösen használta a vállalat, vagy már meglévő építményre, létesítményre (pl. kémény, templomtorony, háztetők, stb.) telepítette.

A Vodafone jelentése részletesen foglalkozik a munkatársak iránti felelősség kérdéseivel is. A vállalat számára kiemelt fontosságú, hogy a munkatársak megfelelő képességekkel rendelkezzenek, illetve komoly elköteleződéssel és lelkesedéssel viszonyuljanak munkájukhoz, biztosítva ezáltal a vállalat hosszú távon is sikeres működését. Ezért a Vodafone célja, hogy munkatársai számára egészséges, biztonságos, diszkriminációmentes, és fejlődési lehetőségeket biztosító munkakörnyezetet alakítson ki. 2012/2013. évi záró létszámunk 1 499 fő volt, ami 3 százalékkal magasabb, mint az előző évben. Növekedés elsődlegesen a női munkatársak körében történt, a női munkatársak aránya 2013. március 31-én 53 százalék volt.

A Vodafone Magyarország fiatalos szervezet, a munkatársak átlagéletkora 32,9 év. A vállalat proaktívan támogatja a kismamák visszatérését. A 2012/2013-as időszakban a részmunkaidőben dolgozók száma az előző évekénél magasabb, 25 fő volt, többségük GYES-ről visszatérő női munkavállaló.

A vállalat külön figyelmet szentel a megváltozott képességű emberek foglalkoztatására, és folyamatosan vizsgálja, melyek azok a munkakörök, amelyekben lehetőség nyílik alkalmazásukra. A Vodafone jelenleg hat megváltozott munkaképességű személyt foglalkoztat.

A Vodafone immár 3 éve méri globális szinten a munkatársak elégedettségét. A humánpolitikai stratégia sikerét jelzi, hogy az online kutatás során a magyarországi dolgozók válaszadási aránya meghaladta a 95 százalékot, és 86 százalékuk volt büszke arra, hogy Vodafone-nál dolgozik.

A Vodafone ­— globális felelősségvállalási politikájának részeként — 27 országban hozta létre helyi alapítványát, felismerve, hogy az adott társadalmak igényét nem központilag irányított, hanem helyi szinten szervezett társadalmi befektetési programokkal lehet leginkább kielégíteni. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2013-ban ünnepelte fennállásának 10 éves évfordulóját. Megalakulása óta több mint egy milliárd forint támogatást osztott ki civil partnerei között. Ennek eredményeként országszerte több mint 250 program valósult meg, ebből 76 a Vodafone Önkéntes Közösség keretén belül a Vodafone Magyarország és a Vodafone Operációs Központ dolgozóinak önkéntes munkájával. Az adományozáson túl egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a mobiltechnológiára épülő társadalmi befektetési programokra, amelyeket a Vodafone Magyarország Zrt. és a Vodafone Magyarország Alapítvány a Vodafone Operációs Központ Magyarország Zrt.-vel közösen szervez. A Vodafone Magyarország Alapítvány elkötelezett az esélyegyenlőség és a civil szféra fejlesztése mellett. Tevékenysége három fő területre összpontosít: mobiltechnológiával a jó ügyek szolgálatában, közösségi programok támogatása, és a hátrányos helyzetűek oktatása. A mobiltechnológiára épülő Vodafone a nők biztonságáért program 2012-ben elnyerte a Magyar Adományozói Fórum Legsikeresebb Partneri Együttműködések, valamint a Magyar PR Szövetség Mintaértékű CSR Projekt díját is.

Forrás: IP

Leave a Comment